حالت تاریک
مدیرکل راهداری و‌حمل و نقل‌جاده ای عنوان کرد:

مسافرت یک میلیون و 950 هزار جنوب‌خراسانی با اتوبوس

مسافرت یک میلیون و 950 هزار جنوب‌خراسانی با اتوبوس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابه جایی یک میلیون و 954 هزار و 257 مسافر با ناوگان عمومی جاده ای طی 11 ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، اسداله جلال زاده ضمن اشاره به جابه جایی یک میلیون و 954 هزار و 257 مسافر با ناوگان عمومی جاده ای استان طی 11 ماه سال جاری گفت: این تعداد مسافر در قالب 160 هزار و 86 سفر صورت گرفت و از رشد 10 درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

وی با بیان این که 801 ناوگان عمومی جاده ای در خراسان جنوبی فعالیت می کنند اظهار داشت: این تعداد شامل؛ 286 اتوبوس, 209 مینی بوس و 306 سواری است که 1444 راننده در این حوزه مشغول بکار هستند.

جلال زاده با اشاره به فعالیت 47 شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر در استان افزود: 6 پایانه مسافری عمومی در شهرهای؛ بیرجند, قاین, فردوس, طبس و سرایان, همچنین 9 پایانه اختصاصی نیز در سایر شهرستانهای خراسان جنوبی وجود دارد.

وی ضمن اشاره به عمده مقصد مسافران استانهای خراسان رضوی, سیستان و بلوچستان و تهران عنوان کرد و گفت: میزان اشغال صندلی در اتوبوس 19 نفر در هر سفر بوده و این نسبت عدد سال گذشته 6 درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایان یادآور شد: 90 درصد جابه جایی مسافر در سطح استان توسط حمل و نقل جاده ای و 10 درصد دیگر نیز مربوط به حمل و نقل هوایی و ریلی است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از