حالت تاریک
وصیت‌نامه شهید؛

معلمی‌ که‌ راه‌ مسجد را به‌ دانش‌آموزان نشان‌می‌داد

معلمی‌ که‌ راه‌ مسجد را به‌ دانش‌آموزان نشان‌می‌داد

شهیدناصرعلوان‌پس‌ازاستخدام‌درآموزش‌وپرورش با جذب دانش آموزان به مسجد این نونهالان را با انقلاب و حضرت امام خمینی(ره) آشنا می کرد و همیشه می گفت: ابتدا و انتهای تمامی امور باید مساجد باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، به مناسبت روز معلم؛

معلمی که راه مسجد را به دانش آموزانش نشان می داد

سه‌شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۵

زندگی نامه

شهید ناصر علوانی پس از استخدام در آموزش و پرورش با جذب دانش آموزان به مسجد این نونهالان را با انقلاب و حضرت امام خمینی(ره) آشنا می کرد و همیشه می گفت: ابتدا و انتهای تمامی امور باید مساجد باشند. در ادامه زندگینامه این شهید والامقام را در نوید شاهد بخوانید.

 

 

به گزارش نوید شاهد خوزستان، خداوند در اولین روز از سال ۱۳۳۷ به خانواده علوانی فرزند پسری عطا کرد که پس از گذشت زمان کودکی از جمله افراد فعال مسجد و بچه های مذهبی شهرستان بود. سالها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به واسطة حضور مستمر در مسجد و مطالعات مستمر امام خمینی(ره) آشنا شد و در حقیقت مبارزات ضد رژیم حاکم از همان نوجوانی وی آغاز شد.

 

راه اندازی کتابخانه

 

کتابخانه ولی عصر (عج) را در مسجد جامع راه اندازی کرد و کلاسهای تدریس عقاید و قرآن را تشکیل داد. پس از استخدام در آموزش و پرورش با جذب دانش آموزان به مسجد این نونهالان را با انقلاب و حضرت امام خمینی(ره) آشنا می کرد و همیشه می گفت: ابتدا و انتهای تمامی امور باید مساجد باشند.

 

خودت را به خدا بسپار

 

به گفته اطرافیانش شهید ناصر علوانی یک شب اطلاعیه های حضرت امام خمینی(ره) را قرار بود در شهر پخش کند و آنها را زیر پیراهن خود پنهان کرده بود در همین موقع گشت شهربانی سابق سر رسید و شهید آن قدر خونسرد و آرام با موضوع برخورد کرد که آنها بدون هیچ گونه شکی به راه خود ادامه دادند و بعداً گفت اگر خودت را به خدا بسپاری در همه کارها موفق خواهی شد.

 

شهادت

 

با هزینه های شخصی به قم سفر می کرد و کتب و اعلامیه ها را به سوسنگرد انتقال می داد و چندین بار نیز در آستانه خطر دستگیری قرار گرفت. با شروع جنگ تحمیلی لباس مقدس سپاه را به تن کرد و در جبهه حضور پیدا کرد. در جبهه نیز کلاسهای درس را با جنگ با دشمن در هم آمیخت. سرانجام وی در شانزدهم شهريور 1361 در منطقه کوشک به شهادت رسید.

 

گوشه ایی از وصیت نامه شهید ناصر علوانی

 

خدا این خانواده های شهدا و مفقودین را انشاءا... صبری بس بزرگ عنایت کند که در عمل ثابت کردند که اینها صابران اسلام هستند و با این عمل خود روی اسلام و مسلمین را سفید کردند از امت اسلام خواهانم که از جمهوری اسلامی و امام طرفداری کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از