حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

مفاخر و بزرگان به نسل جوان معرفی شوند

مفاخر و بزرگان به نسل جوان معرفی شوند

استاندار خراسان جنوبی ضمن تاکید بر معرفی مفاخر و بزرگان فرهنگی به نسل جوان، از برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت در ستاد اجرایی کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی در استان، گفت: ابن حسام خوسفی حماسه‌سرای آئینی خراسان جنوبی است و در باب رشادت‌های امام علی (ع) و اهل بیت (ع) شعرسرایی کرده و این نشان‌دهنده ارادت ویژه شاعر به اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین آثار او، خاوران‌ نامه است که به سبک شاهنامه فردوسی، سروده شده افزود: ابن حسام خوسفی، انسانی فرهیخته و محل رجوع مردم در آن زمان بوده است و می‌توان با برگزاری این کنگره، بزرگان و مفاخر استان را از غربت خارج و به نسل جوان معرفی کنیم.

استاندار گفت: در زمانی کنونی که با تهاجم فرهنگی دشمن مواجه ایم، لازم است با معرفی مفاخر ایران اسلامی، اصالت و ریشه دینی و فرهنگ و تدین کشور را یادآوری کنیم.

 قناعت با اظهار اینکه در کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی، علاوه بر پرداختن به ابعاد علمی و پژوهشی، باید بیشتر به بُعد قدرت آیینی این شاعر و اعتقاد راسخ‌ اش به ولایت اهل بیت (ع) و نبی مکرم اسلام (ص) پرداخته شود، افزود: با برگزاری این کنگره ملی باید غربت را از بزرگان استان خراسان جنوبی بزداییم و کار علمی و پژوهشی فاخر در محیط‌های علمی صورت بگیرد و آنان را به جوانان معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی فرصتی برای هماهنگی و انجام کار تیمی و معرفی استان، است، گفت: باید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و منابع ملی استفاده شود و ما هم از اعتبار استانی کمک خواهیم کرد.

استاندار با تأکید بر اینکه کار ما در این کنگره ملی باید پرمحتوا و غنی باشد، افزود: کمیته‌های ۹‌گانه ذیل کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی در استان از همین هفته جاری تشکیل و برگزار شود.

کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی با شعار (خراسان جنوبی، دیار علم و ایمان) چهار بخش، شامل: بخش علمی پژوهشی، فرهنگی، هنری و اختتامیه است که اختتامیه آن در بیست و نهم آذر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از