حالت تاریک
امام جمعه طبس:

مقاومت‌ غزه از نتایج زنده بودن قیام‌حسینی است

مقاومت‌ غزه از نتایج زنده بودن قیام‌حسینی است

امام جمعه طبس با بیان اینکه مقاومت غزه از نتایج زنده بودن قیام امام حسین(ع) است، گفت: امروز فریاد هیهات من الذله ملت مظلوم غزه بلند است و حاضر هستند زیر بمباران همه‌جانبه رژیم صهیونیستی باشند اما زیربار ظلم مستکبران نروند.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» با بیان اینکه هدف از قبام امام حسین(ع) احیای ارزش‌های دینی و قرآنی بود، گفت: در طول تاریخ بحث رویارویی حق و باطل وجود دارد، ندای حضرت در طول تاریخ بلند است که آیا کسانی هستند که از حق و دین دفاع کنند.

وی با بیان اینکه تاریخ تکرارپذیر است، افزود: امروز نیز قیام امام حسین(ع) همچنان زنده و اثرگذار است که یکی از آثار زنده بودن این قیام، انقلاب  و نظام اسلامی ایران است همانگونه امام خمینی (ره) قیام خود را برگرفته از قیام سیدالشهدا معرفی و به آن افتخار می‌کند.

امام جمعه طبس ادامه داد: نتیجه قیام امام حسین(ع) امروز بعد از هزار و ۴۰۰ سال در انقلاب اسلامی ایران مصداق و نمود پیدا کرد.

محمدی با اشاره به حرکت‌های آزادی‌بخش جهان اسلام و حتی غیرمسلمانان برای اینکه زیر بار ظلم نروند و ملت‌های آزاداندیشی باشند، عنوان کرد: امروز فریاد هیهات من الذله ملت مظلوم غزه بلند است و حاضر هستند زیر بمباران همه‌جانبه رژیم صهیونیستی باشند اما زیربار ظلم مستکبران نروند که مقاومت مردم غزه از نتایج زنده بودن قیام امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه امروز غزه تکرار کربلاست، ادامه داد: جنایات صهیونیست‌ها در کشتار وحشیانه مردم بی‌دفاع و کودکان و زنان بی‌گناه غزه یک بار دیگر صحنه‌های کربلا و روضه‌های سوزناک واقعه کربلا را برای همه زنده کرده است.

امام جمعه طبس با تأکید بر اینکه قیام امام حسین(ع) بهترین الگو برای آزادی‌خواهان جهان است، افزود: امروز بیداری جهانی که آثار آن را در کشورهای اروپایی و امریکا می‌بینیم از همان نتایج قیام حسینی است.

محمدی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) تا روز قیامت در جریانات انسانی و بشری تاثیرگذار است و هر روز رنگ و فروغ جدیدی پیدا می‌کند، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمود: «براى شهادت حسین علیه السلام ، حرارت و گرمایى در دل‌هاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمى‌شود».

وی با تأکید بر زنده نگه داشتن حماسه اربعین حسینی بیان کرد: اربعین سبب شد تا قیام سیدالشهدا(ع) جهانی شود و امروز همه باید در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم تلاش کنند.

امام جمعه طبس افزود: با حماشه عظیم اربعین حسینی زمینه آگاهی و بصیرت مردم بیشتر می‌شود و حرکت‌های آزادی‌بخش امروز ملت‌های دنیا درس‌هایی است که از کربلا و عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) آموختند و عملاً اربعین یک نوعی معرفی امام حسین(ع) در عصر کنونی است.

محمدی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در این مسیر وظیفه خود را انجام دهیم و امام حسین(ع) را به دنیا بشناسانیم چون اگر امام حسین(ع) در دنیا شناخته شود قطعاً ملت‌ها زیر بار ظلم و ستم نمی‌روند.

وی در پایان گفت: دین‌داری، غیرت‌مداری و عزت‌مندی از درس‌های مکتب حسینی است که ملت ایران و به تبع آن عراق، سوریه، لبنان و یمن و ... آن را آموختند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از