حالت تاریک
مدیرکل درمان تأمین اجتماعی کشور عنوان‌کرد:

تعیین‌ تکلیف بیمارستان شهید رحیمی برای مردم

تعیین‌ تکلیف بیمارستان شهید رحیمی برای مردم

مدیرکل درمان مستقیم تأمین اجتماعی کشور گفت: منافع‌ استان و بیمه‌شدگان ملاک تعیین‌ تکلیف بیمارستان شهید رحیمی بیرجند است.

 مهدی ناقوسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، با اشاره به بازدیدی که از بیمارستان شهید رحیمی و بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) بیرجند داشته است گفت: در مجموع بعد از جلساتی که برگزار خواهد شد تصمیماتی را در سطح کلان مراکز درمانی تأمین اجتماعی خواهیم گرفت.

به گفته وی در مجموع مراکز درمانی که در شهر بیرجند داشتیم تا قبل از ۱۴۰۳ دو بیمارستان یکی میلاد بود که با ۹۶ تخت فعال به صورت هیات امنایی اداره می‌شد و یک بیمارستان کوچک‌تر ۳۶ تختخوابی شهید رحیمی که به صورت ملکی اداره می‌شد.

مدیر کل درمان مستقیم تأمین اجتماعی کشور ادامه داد: در هر دو بیمارستان مشکلات خاصی را داشتیم بیمارستان شهید رحیمی به خاطر فضاهای نامناسبی که داشت و بیماران در فضاهای کانکسی درمان می‌شدند که باید توسعه و استانداردسازی را در همان بیمارستان می‌داشتیم یا به فکر بیمارستان دومی باشیم که هر دو مورد را پیگیری می‌کنیم.

ناقوسی ادامه داد: هر کدام به نفع استان و بیمه‌شدگان باشد که بتوانیم خدمات خوب کمی و کیفی ارائه کنیم یکی را انتخاب می کنیم.

 وی با اشاره به چالش‌هایی که بیمارستان میلاد با آن روبرو بود گفت: با وجود امکانات به روز این بیمارستان ضریب اشغال آن پایین بود و جوابگوی نیاز مردم نبود و به دلیل نوع مدیریت افرادی که در آن مشغول بودند حدود یک سال حقوق و‌اضافه‌ کار دریافت نکرده بودند و در معاونت درمان تلاش جدی برای رفع این مشکل انجام شد.

به گفته ناقوسی با ملکی شدن بیمارستان این اتفاق افتاد و انتظار این است که بیمارستان فعال شود و با توجه به امکانات مجهزی که دارد عملکرد خوبی داشته باشد و بیمارستان شهید رحیمی هم از نظر فضای فیزیکی یک سری چالش‌هایی را داشت و در شان بیماران نبود که در کانکس خدمات درمانی بگیرند.

وی ادامه داد: مصوبه‌ای بود که بخش بستری این مجموعه انتقال یابد و سایر خدمات درمانی در این بیمارستان انجام شود.

به گفته وی مشابه این بیمارستان کوچک مقیاس در استان‌های دیگر هم وجود داشته و آن‌ها در این سال‌ها این بیمارستان‌ها را بر اساس استاندارد‌ها توسعه دادند و این استان هم باید این کار را انجام دهد.

وی تصریح کرد: باید در زمین اشاره شده در مجاورت بیمارستان درمانگاه تخصصی ایجاد شود و فضاهای بستری را هم می‌توان استاندارد کرد حال این اتفاق در گذشته رخ نداده و امیدوارم با وجود مسئولان استان این کار انجام شود.

به گفته وی انتظارمان این است که مراکز بهداشتی با ما همکاری کنند و از ظرفیت متخصصان آن‌ها بهره‌مند شویم تفاهم‌نامه‌هایی هم با مراکز امضا کردیم اما نتیجه دلخواه به دست نیامده امیدواریم با حمایت مسئولان استان بیمارستان میلاد از وضعیت موجود حالا که ملکی شده و مشکل پرسنلش مرتفع شده است خارج شود و توسعه خدمات بستری را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با افزایش عملکرد این بیمارستان‌ها می‌توان خدمات را گسترش دهیم و همه باید برای رسیدن به این ایده‌آل‌ها در کنار هم باشیم باید بیمارستان میلاد هم به مردم معرفی شود این بیمارستان الان ملکی شده و خدمات در آن بهتر انجام می‌شود و امیدواریم با حمایت مسئولان استان بتوانیم بهترین خدمات را به مردم این منطقه ارائه کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از