حالت تاریک
معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی:

برقراری پرواز ویژه اربعین از خراسان‌جنوبی پیگیری می‌شود

برقراری پرواز ویژه اربعین از خراسان‌جنوبی پیگیری می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برقراری پرواز ویژه اربعین از استان به عراق پیگیری می‌شود، گفت: زائران برای دریافت ارز اربعین می‌تواند از طریق هفت بانک عامل در استان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سید محمدرضا طالبی امروز چهارشنبه در ستاد اربعین حسینی(ع) استان با اشاره برنامه‌ریزی و تسهیل امور برای خدمت‌رسانی مواکب خراسان جنوبی در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق گفت: در همین راستا جلسات ستاد اربعین و کمیته‌های ۱۷‌گانه ذیل آن به صورت مرتب برگزار شده است و باید اقدامات خود را بازبینی کنند تا به نتیجه برسد.

وی افزود: اتوبوس‌ها و نرخ کرایه‌ها به صورت رفت و برگشت ۱۲۰ میلیون تومان مشخص شده است که امیدواریم بتوانیم در این خصوص نیز تخفیف‌هایی را منظور کنیم،

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین برای کامیون‌دارهایی که در انتقال موکب‌های استان به کشور عراق همکاری دارند، سهمیه سوخت حداقلی در نظر گرفته شده است.

طالبی با اشاره به اینکه برقراری پرواز به عتبات عالیات از استان خراسان جنوبی ویژه اربعین در حال پیگیری است، ادامه داد: استان در خصوص پشتیبانی و تأمین اقلام خوراکی مورد نیاز موکب‌های اربعین با نرخ دولتی آمادگی دارد.

وی افزود: در خصوص ارز زائران اربعین پیگیری‌های لازم صورت گرفته است و هفت بانک عامل در خراسان جنوبی تعیین شدند و زائرانی که از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کردند، می‌توانند برای دریافت ارز به این بانک‌ها مراجعه کنند.

معاون استاندار اضافه کرد: متولدان یکم شهریور ۱۳۹۸ به بعد می‌توانند از ارز دولتی استفاده کنند که برای افراد پنج تا ۱۵ سال با ارائه شناسنامه و برای افراد بالای ۱۵ سال با ارائه کارت ملی امکان‌پذیر است.

به گفته وی؛ برای تأمین ارز مورد نیاز مواکب خراسان جنوبی جهت خریدهای ضروری در کشور عراق هم نشستی ستاد عتبات عالیات و بانک ملی برگزار خواهند کرد و پیگیری‌های لازم از طریق ستاد اربعین کشور را انجام می‌شود.

طالبی با بیان اینکه تامین اینترنت مورد نیاز مواکب مستقر در سایت کاظمین و زوار اربعین هم پیگیری شد، گفت: همچنین شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی دو تانکر آب ۱۰ هزار لیتری و پمپ‌های آن را در اختیار ستاد اربعین قرار خواهد داد.

وی با تأکید بر لزوم ثبت‌نام به موقع زائران اربعین در سامانه سماح، از علاقمندان به شرکت در این مراسم خواست تا ثبت‌نام در سامانه موردنظر را به روزهای پایانی موکول نکنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ثبت‌نام اتباع خارجی دارای شناسه یکتا که عمده آنان افغانستانی هستند برای حضور در مراسم اربعین از روز هشتم مرداد ماه تا ۲۷ مرداد در سامانه هوشمند سازمان ملی مهاجرت (سهما) انجام می‌شود.

طالبی در پایان افزود: مرزهای خروجی برای اتباع مقیم، مرز شلمچه خوزستان و برای اتباع غیرمقیم مرز چذابه است.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از