حالت تاریک
سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی:

مکتب حاج قاسم نماد مقاومت جهانی است

مکتب حاج قاسم نماد مقاومت جهانی است

سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی گفت: امروز مقاومت مردم فلسطین و ساکنان غزه الگوگیری از مکتب حاج قاسم است چراکه این مکتب نماد مقاومت جهانی دارد.

محمد شبانی سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، با بیان این‌که شهید سلیمانی از جنس مردم بود و دغدغه حاج قاسم مشکلات مردم بود، گفت: ایشان منش و رفتاری برخواسته از الگویی چون امام حسین علیه السلام داشتند.

سردار دلها مصداق عینی جهاد تبیین بود

وی ضمن تاکید بر این‌که سردار دلها ذوب در ولایت و مردم بود، افزود: فکر ایشان در مشکلات جهان اسلام و خاورمیانه محدود نمی‌شد بلکه مصداق عینی عملیاتی جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی بود و همه‌ی اقشار را در بر می‌گرفت.

سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به این‌که شهید سلیمانی پرچم پراقتدار ایران را در صیانت از آرمان‌های اسلام بر فراز مرزهای کشورهای اسلامی و حوزه مقاومت برافراشت، خاطرنشان‌کرد: رمز موفقیت این قهرمان ملی و فراملی، اخلاص در عمل است.

مکتب حاج قاسم نماد مقاومت جهانی/ مقاومت در فلسطین الگوگیری از مکتب حاج قاسم است

شبانی بیان‌کرد: امروز مقاومت مردم فلسطین و ساکنان غزه الگوگیری از مکتب حاج قاسم است چراکه این مکتب نماد مقاومت جهانی دارد و ان‌شاءالله این انقلاب تا ظهور حضرت حجت (عج) ادامه خواهد داشت.

وی یادآورشد: حاج قاسم الگوی بارزی در تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است و هر چه می‌گذرد این شور انقلابی و ولایت‌مداری در مردم بیشتر معنی می‌یابد چرا که انسانی چون سردار دلها در شکوفایی نهال‌های کوچک و تبدیل به درخت تنومند انقلاب عظیم اسلامی جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

جبهه مقاومت تداوم الگوی هشت سال دفاع مقدس است

سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی جبهه‌ی مقاومت را تداوم الگوی هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: این مقاومت، نماد ایستادگی مردم ایران در عرصه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور است.

شبانی اظهارکرد: امروزه مردم ایران با خود اتکایی و کوتاه‌کردن وابستگی خود به بیگانگان نقش سازنده‌ای در ارتقاء وضعیت اقتصادی کشور دارند.

بهره‌گیری از قابلیت‌های جبهه مقاومت عامل اصلی اقتدار است

وی بیان‌کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جبهه‌ی مقاومت به‌عنوان یکی از عوامل اصلی قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی است و این عامل تعیین کننده به ایجاد تامین، گسترش و امنیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان انجامیده است.

سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی گفت: رابطه‌ی فرهنگ و مقاومت پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از منظومه‌ی فکری مقام معظم رهبری موجب شکل‌گیری یک مدل از مقاومت و ایستادگی با پیوست نگاری فرهنگی و ارزشی غنی تعمیم به کل جهان اسلام رخ داده است.

شبانی خاطرنشان‌کرد: از بعد علمی نیز ارتباط جامعه‌ی نخبگانی و دانشگاهی و تاثیر پذیری این جامعه از الگوی موفق جبهه‌ی مقاومت در ایجاد گفتمان‌های دانش‌محورو توسعه محور حل المسائلی با رویکردهای مردمی موثر است.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از