حالت تاریک
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

مینی‌پالایشگاه بیرجند دوباره به چرخه تولید باز می‌گردد

مینی‌پالایشگاه بیرجند دوباره به چرخه تولید باز می‌گردد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با استفاده از ظرفیت خط توسعه، مینی پالایشگاه که دچار حریق شده بود به چرخه تولید بازگردد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»؛ جواد اشرفی در بازدید از  پنج واحد تولیدی صنعتی مستقر در سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان اظهار کرد: در راستای بازدیدهای میدانی که از واحدهای تولیدی صنعتی در استان خراسان جنوبی داریم،مقرر شد امروز بازدیدی از پنج واحد تولیدی صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی داشته باشیم.

وی افزود: در راستای نهضت احیای واحدهای تولیدی مقرر شد چهار واحد مستقر در این سازمان که با ظرفیت کمتری مشغول به کار بودند و آمادگی فعالیت بیشتر در عرصه تولید دارند، با حمایت‌ها و منابع استانی تا قبل از پایان سال دوباره به عرصه فعالیت بیشتر خود بازگردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به بازدید از واحد زیگورات سرام ایرسا افزود: یکی از دیگربازدیدهای ما بازدید از کارخانه کاشی و سرامیک «زیگورات سرام ایرسا» بود که این مجموعه میتوان گفت یکی از ابرپروژه‌ها در میان واحدهای صنعتی استان است که مقرر شد فاز اول آن با پیگیری‌هایی که در حوزه برق و گاز داریم در دهه فجر به بهره ‌برداری برسد.

اشرفی با اشاره به بازدید خود از مینی پالایشگاه آذران صنعت بارثاوا که چندی پیش دچار حریق شده بود افزود: این واحد در عرصه اشتغال واقتصاد استان تاثیرگذار است که متاسفانه در چند وقت اخیر دچار حریق شد وهمه تلاش ما هم براین است تا این مجموعه دوباره بتواند به عرصه تولید بازگردد.

وی ادامه داد: برای احیا و بازگشت این مجموعه به چرخه تولید راهکارهای مختلفی از جمله استفاده از ظرفیت فاز توسعه این مجموعه مدنظر است که امید است ظرف دوماه آینده فاز طرح توسعه ان بتواند وارد چرخه تولید شود.

اشرفی افزود: با توجه به اینکه این مجموعه بیمه بوده و دراین مدت بعد از انجام تاشریفات اداری وبیمه ای، که روال خود را طی کنند باید جلسه ای با هیات عامل برگزار شود تا باتوجه به ظرفیت بالاهرچه زودتر به چرخه تولید بازگردد.

وی با تاکید براینکه بخش دولتی وبخش خصوصی استان در کنار یکدیگر هستیم وهیچ کدام جدا از هم نیستیم هردو در کنار هم برای پویایی اقتصاد استان تلاش می‌کنیم گفت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی مجموعه‌ای موفق است که توانسته با همراهی همدلی وهم افزایی را بین واحدهای تولیدی خود رقم بزند.

اشرفی افزود: با توجه به خریددستگاه‌های پیشرفته در حوزه آتش نشانی توسط منطقه ویژه اقتصادی و واحدهای مستقر در این سازمان،شاهد افزایش زیر ساخت‌های آتش‌نشانی در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی ما  به عنوان معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار احیای واحدهایی است که به هردلیلی از چرخه تولید خارج شده است گفت: ما در کنار همه واحدهای تولیدی صنعتی خدماتی استان هستیم.


اشرفی ادامه داد: شکلی برای  واحد مینی پالایشگاه رخ داد اما  مجموعه اقتصادی استان خراسان جنوبی در کنار  سایر واحدهای تولیدی از جمله این واحد تولیدی است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: واحد مینی پالایشگاه آذران صنعت بارثاوا  در سال گذشته حدود از  12میلیون دلار صادرات از استان داشته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از