حالت تاریک
امام جمعه طبس:

نامزدهای انتخابات مانند شهید رئیسی اخلاق‌مدار باشند

نامزدهای انتخابات مانند شهید رئیسی اخلاق‌مدار باشند

امام جمعه طبس با تأکید بر اینکه نامزدهای ریاست‌جمهوری باید مانند شهید رئیسی اخلاق‌مدار باشند، گفت: مردم باید فردی اصلح را انتخاب کنند تا مسیر خدمت‌رسانی را با قدرت ادامه دهد.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» با تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: در آستانه انتخابات سرنوشت‌سازی هستیم که به خداوند در قرآن می‌فرماید: «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقيقت‏ خدا حال قومى را تغيير نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند».

وی افزود: در انتخابات به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حضور و مشارکت حداکثری در قالب رقابت سالم و امنیت و سلامت انتخابات مدنظر است.

امام جمعه طبس با تأکید بر اینکه هر رأی ما تیری به قلب دشمن و خاری در چشم آنان است، ادامه داد: مشارکت حداکثری در انتخابات باعث تقویت اقتدار نظام اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان و ناکام گذاشتن آنان می‌شود.

محمدی با اشاره به اهمیت انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری و آیه شریفه « إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها...»، تصریح کرد: انتخابات و تعیین مسئولیت سرنوشت کشور اسلامی یک از مهمترین امانت الهی در دست مردم است که باید به اهلش سپرده شود. 

وی با گرامیداشت یاد شهدای خدمت و شهید جمهور بیان کرد: شهید آیت الله رئیسی در دولت مثل شهید رجایی عمل کرد و در دوران قوه قضائیه نیز مثل شهید والامقام بهشتی یک الگوی تمام عیار برای جامعه شد.

امام جمعه طبس یادآور شد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شهید آیت رئیسی در خدمتگزاری به کشور و ملت نصاب جدیدی ایجاد کرد که در دوره خدمتگزاران قبلی، با همه تلاششان در این حد و حجم و کیفیت و با این صداقت و پرکاری نبوده است.

محمدی با تأکید بر اینکه امروز جامعه ما توقع بیشتری از رئیس جمهور منتخب دارند، تصریح کرد: بر همه ما لازم است فردی با همین شاخصه‌های رئیس جمهور شهید که مردمی، صادق، شجاع، پُر کار و خستگی‌ناپذیر که شب و روز نمی‌شناخت را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی دستاوردهایی برای نظام اسلامی، جهان اسلام و جبهه مقاومت به ارمغان آورد، افزود: شهید جمهور در اولین سفرهای استانی خود به خراسان جنوبی به ویژه شهرستان طبس سفر کرد و با حضور در معادن زغال سنگ پیگیر حل مشکلات کارگران و افزایش حقوق آنان شد.

امام جمعه طبس بیان کرد: مسئله مسکن بحران در کشور بود و در هشت سال دولت قبلی به این حوزه بی‌مهری شد اما شهید آیت الله رئیسی توجه بسیار خوبی به حوزه مسکن داشت و در دولت سیزدهم بیش از هزار و ۱۰۰ هکتار زمین به طبس برای طرح نهضت ملی مسکن الحاق شد که بخش عمده‌ای از کارها انجام شده و اکنون به مرحله واگذاری رسیده است.

محمدی ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی با روحیه مردمی و جهادی ریل‌گذاری خوبی در خدمت‌رسانی داشت لذا باید دقت کنیم تا در انتخابات پیش‌رو نیز فردی با این تفکر و ایده برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم تا این مسیر را با قدرت ادامه دهد.

وی متذکر شد: اگر با انتخاب نادرست این قطار از ریل خارج شود مجدد تفکر غرب‌گرایی که آب خوردن ما را هم به چند کشور اروپایی گره می‌زدند به روی کار خواهند آمد که قطعاً خسارت بزرگی است.

امام جمعه طبس با بیان ضرورت حفظ وحدت و اتحاد در شرایط کنونی کشور، گفت: از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و طرفداران آنان تقاضا داریم تا روحیه اخلاق‌مداری را در تبلیغات مدنظر داشته باشند و فضای جامعه را متشنج نکنند چون اخلافات سود و فایده‌ای جز برای دشمن ندارد.

محمدی بیان کرد: باید نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در این مسیر همان خط شهید جمهور آیت الله رئیسی را داشته باشند که در مقابل تهمت‌هایی که در مناظرات به ایشان زدند سکوت کردند و با اخلاق‌مداری هیچ تشنجی در جامعه ایجاد نکرد.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از