حالت تاریک
جانشین معاونت سیاسی سپاه:

نگاه به غرب، امنیت برای کشور ایجاد نمی‌کند

نگاه به غرب، امنیت برای کشور ایجاد نمی‌کند

جانشین معاونت سیاسی سپاه با بیان اینکه نگاه به غرب، امنیت برای کشور ایجاد نمی‌کند، گفت: تا زمانیکه در برابر غربی‌ها با قدرت و اقتدار رفتار کنیم غرب با منطق گفتگو جلو می‌آید چرا که منطق آن‌ها زور و قدرت است.

به گزارش خاورستان، سردار عزیز غضنفری جانشین معاونت سیاسی سپاه پاسداران صبح امروز در دومین همایش "صلح و امنیت از نگاه اسلام و غرب" که در شهرستان بیرجند برگزار شد گفت: عدم شناخت افکار و سیاست‌های غرب یکی از مشکلات جامعه بشری است.

 

وی با بیان اینکه: اسناد و مدارک فراوانی از اندیشه و جنایات غربی‌ها وجود دارد، افزود: متاسفانه شناخت کافی از ماهیت غرب در بین ملت‌های جهان نیست.

 

جانشین معاونت سیاسی سپاه پاسداران تاکید کرد: برای ایجاد و داشتن انواع امنیت‌ها باید ارتباط خود با غرب را بدرستی بشناسیم.

 

وی با اشاره به دیدگاه برخی افراد مبنی بر اینکه برای ایجاد و تأمین امنیت باید نسبت خود را با غرب تعریف و براساس آن عمل کنیم، گفت: اما دیدگاه دوم معتقد است که اگر در این چارچوب قرار گرفتیم باید به الزامات و قواعدبازی که غرب مشخص می‌کند تن بدهیم و آن موقع اینگونه نیست که او با برجام و مسئله هسته‌ای کوتاه بیاید بلکه این‌ها راهی است برای اینکه برجام‌های بعدی را جلو روی ما بگذارد.

 

سردار غضنفری با بیان اینکه سال ۹۷ از سال‌های پر فراز و نشیب بود که بر جمهوری اسلامی ایران گذشت، ادامه داد: در این سال رئیس جمهور امریکا از توافق برجام که بر اساس دیدگاه اول می‌خواست امنیت ملی ما را تأمین کند، خارج شد و همه تحریم‌ها گذشته را برگرداند و همچنین تحریم‌های جدیدی بر علیه ایران اضافه کرد در حالی که ایران به برجام و به تعهدات خود در این زمینه عمل کرد.

 

جانشین معاونت سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به تحریم صنعت ساختمان و نفت ایران در آن دوران، بیان کرد: همه این وقایع نشان داد که نگاه به غرب، امنیت ملی کشور ما را تأمین و حفظ نمی‌کند.

 

وی با بیان اینکه نگاه به غرب به حوزه اقتصادی کشور هم آسیب زده است، گفت: اسرائیل، عربستان و غربی‌ها با هدف قراردادن کشتی‌ها نفتکش ایران در دریای سرخ، مدیرانه و عمان بدنبال به صفر رساندن صادرات نفت ایران بودند.

 

سردار غضنفری افزود: با روی کار آمدن دولت بایدن در ایالات متحده آمریکا و قدرت نمایی‌های اخیر ایران در منطقه باعث شد تا دولت آمریکا دوباره خواستار روی آوردن به مذاکره و برگشت به برجام شدند.

 

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر غربی‌ها آن‌ها را به بازدارندگی و تسلیم در برابر ایران واداشت، گفت: امروز کلید امنیت منطقه در اختیار ایران است و تا زمانیکه امنیت منطقه و منافع ایران تامین نشود هرگز با غرب وارد مذاکره نخواهیم شد.

 

جانشین معاونت سیاسی سپاه پاسداران عنوان کرد: تا زمانیکه در برابر غربی‌ها با قدرت و اقتدار رفتار کنیم غرب با منطق گفتگو جلو می‌آید؛ چرا که منطق آن‌ها زور و قدرت است.

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از