حالت تاریک

هزینه سرویس مدارس دراستان ۳۰ درصد افزایش یافت

هزینه سرویس مدارس دراستان ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برای سال تحصیلی جدید هزینه سرویس مدارس استان در حد معقول به میزان ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خاورستان،سید علی حسینی گفت: آموزش و پرورش در بحث سرویس مدارس بعد نظارتی را به عهده دارد و طبق آخرین ابلاغیه وزارت کشور در ۱۸ شهریورماه امسال موضوع سرویس دانش‌آموزان به شهرداری‌ها واگذار شده است.

وی عنوان کرد:با این وجود آموزش و پرورش طبق روال سال های گذشته، پیش از این ابلاغیه هماهنگی های لازم را برای سرویس مدارس انجام داده است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: نرخ مصوب امسال که البته باید به تایید شورای شهر هم برسد برای سواری شخصی ماهانه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار ریال به ازای هر دانش آموز، ون ۵۵۰ پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و مینی بوس چهار میلیون و ۷۰۰ هزار ریال است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس راهور نیز بر نحوه تردد سرویس مدارس نظارت کامل دارد ادامه داد: اولیا باید با مراجعه به سامانه سپند نوع سرویس مدارس را انتخاب کرده و با شرکت‌های پیمانکار قرارداد منعقد کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه استفاده از سرویس مدارس در کاهش ترافیک شهر هم اثرگذار است یادآور شد: از آنجایی که هر دانش‌آموز مکلف است در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت ثبت نام کند پیش‌بینی می‌شود سرجمع ۱۰ درصد دانش‌آموزان از سرویس استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در استفاده از سرویس مینی بوس به خصوص برای مقطع ابتدایی باید یک همراه مراقب وجود داشته باشد که دانش‌آموز را تا ورود به مدرسه همراهی کند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: ایاب و ذهاب یکی از دغدغه‌های مهم اولیا در مدارس بوده که تلاش می‌کنیم با فراهم کردن سرویس مناسب این مشکل را برای خانواده‌ها رفع کنند.

طبق پیش‌بینی های اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امسال ۱۹۵ هزار دانش آموز در مدارس استان مشغل تحصیل خواهند شد.

 

انتهای خبر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از