حالت تاریک

همراهی و همدلی مردم مهم‌ترین جلوه دفاع‌مقدس

همراهی و همدلی مردم مهم‌ترین جلوه دفاع‌مقدس

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: دفاع مقدس محور همدلی و اتحاد برادری مردم ایران در همه زمینه‌ها بود و با فرهنگ برآمده از دل اسلام و ایمان، در آن دوران فرقی بین فرمانده، سرباز و مدیر وجود نداشت.

حجت‌الاسلام سالاری به خبرنگار خاورستان گفت: از مهم‌ترین جلوه‌های مقدس هشت سال دفاع مردم ایران در دوران جنگ همین همراهی و همدلی در جزء جزء جامعه ایرانی اعم از زن، مرد، پیر و جوان ، دارا و ندار و شهری و روستایی در مسیر تقویت جبهه ارزشی است .

وی ادامه داد: چه زمانی که در خط مقدم سینه خود را سپر دفاع از دین و ملت کردند و چه موقعی که در پشت جبهه‌های جنگ در خانه‌ها در بازار در پایگاه‌های مردمی در محله‌های خودشان چه بسیج و مسجد در قسمت‌های مختلف باز هم در مسیر پشتیبانی از جنگ از جمله دوخت لباس، جمع‌آوری کمک‌های مردمی فعالیت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: چه آن خانمی که درامور تربیتی منزل برای  تربیت بچه‌ها در غیاب شوهر رزمنده فعالیت‌ می‌کرد تا آن تشییع جنازه‌های باشکوهی برای شهدا داشتند و زمانی که فردی قصدرفتن به جبهه را داشت به بدرقه‌اش می‌رفتند.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: یک جامعه مقدس با یک هدف مقدس یک رفتارهای کنش و واکنش مقدس را در مقابل چشم جهانیان و در محضر خداوند تبارک و تعالی به نمایش گذاشتند. وی تاکید کرد: با این همه دشمنان عجیب و غریبی که در راس آمریکا قرار داشت و هر کدام به طریقی از جمله تسلیحات، کمک‌های اطلاعاتی، دادن مسیر آبی، کمک‌های بلاعوض اقتصادی، در اختیار قرار دادن نیرو و مساعدت‌های مختلف مقابل ایران ایستاده بودند اما با همه این تفاسیر دست برتر را خدای تبارک و تعالی در عرصه میدان در اختیار رزمندگان جبهه حق قرار داد و به وسیله امداد غایبی به وسیله ارتقای هوش،مقابله‌ای که فرزندان ایران در جنگ داشتند توانستند در مقابل انواع و اقسام نقشه‌های فرماندهان دنیا ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: چه بسا به برکت حضور همان افراد هم در بعد از جنگ مثل شهید تهرانی مقدم ، شهید سلیمانی‌ها و بقیه بزرگواران و به برکت همراهی مردم و حتی به برکت عطر و بوي شهدا که از آن زمان تاکنون ما هنوز تشییع جنازه شهید گمنام داریم شاید به همین دلیل این بصیرت جمعی و دشمن شناسی از عرصه جنگ سخت به جنگ نرم منتقل شده و مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در راهپیمایی‌ها، تجمع‌ها، روز قدس‌ها، ۲۲ بهمن و هر وقت رهبری پیام دادند و از مردم خواستند در میدان باشند مردم در میدان بودند‌.

به گفته وی حتی در قسمت‌هایی ما دست برتر را پیدا کردیم از آن کشوری که برای سیم خاردار به مشکل برمی‌خورده تبدیل شدیم به یکی از قطب‌های پهبادی و به یکی از کشورهایی که در صنایع نظامی برای خودش یک ابرقدرت است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه جنگ‌های نوین و جنگ‌های هوشمند حتی مقابله با جنگ‌های هوشمند و جنگ‌های ترکیبی خیلی خاص کشور ما موفق شد و لذا به این نتیجه می‌رسیم که وعده خدا نسبت به آن‌چه که در قرآن فرموده پایداری در مسیر حق هنوز هم در جامعه ما ساری و جاری است.

به گفته وی اگر دشمن انواع اقسام تحریم‌ها را خواسته باشد در مقابل ما اعمال کند چون ما هوادار جبهه حق هستیم از مظلوم دفاع می‌کنیم و بر علیه ظالم شعار می‌دهیم و برنامه داریم دشمن انواع و اقسام تحریم‌ها را بر ما تحمیل می‌کند می‌گوییم خدا با ما است خدا راهگشایی خواهد کرد و قدرت خدا و تدبیر خدای تبارک و تعالی حاکم بر همه نقشه‌هاست.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد:مهم همان هدف شناسی است ایمان به‌ هدف و این که ما تبعیت از ولایت داشته باشیم اخلاص داشته باشیم و هر کسی در هر جایی که هست به وظیفه خودش آشنا و انجام وظیفه کند.

 به گفته وی چه مسئول، چه فرمانده و کسانی که در عرصه‌های سیاسی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی یک رسالتی را بر عهده دارند با شناخت میدان امروز مباحث اعتقادی و دانش‌آموزی خیلی مهم است و موضوع عفت و غیرت در جامعه و لذا امروز این دفاع مقدس در شکل جدیدتر و در یک قالب مختلف و متفاوت باید جامعه پیگیری و مسئولان دقت لازم را داشته باشند.

همراهی و همدلی مردم مهم‌ترین جلوه دفاع‌مقدس

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از