حالت تاریک
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان‌جنوبی:

همه امکانات برای برگزاری انتخابات سالم فراهم است

همه امکانات برای برگزاری انتخابات سالم فراهم است

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، همه امکانات برای برگزاری مرحله دوم انتخاباتی سالم و باشکوه فراهم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، سید محمدرضا طالبی اموز در نشست خبری با بیان اینکه مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری در صحت و سلامت کامل برگزار شد، گفت: مردم خراسان جنوبی در مرحله اول انتخابات با ۶۴.۱۵درصد مشارکت در بین استان‌های کشور رتبه نخست را کسب کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر این خراسان جنوبی در زمینه پیکربندی و شروع به موقع فرایندهای روز اخذ رای( روشن شدن دستگاه‌های احراز هویت و ارسال صورت‌جلسه آغازین و شروع رای‌گیری راس ساعت ۸ صبح) رتبه نخست کشور را کسب کرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به تلاشی که ستاد انتخابات استان و ستادهای شهرستانی انجام دادند شاهد انتخاباتی در کمال سلامت و امنیت در خراسان جنوبی بودیم و هیچ گونه شکایت و تخلفی در خصوص مرحله اول انتخابات نداشتیم.

طالبی با بیان اینکه صحت برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری هم توسط شورای نگهبان به تایید رسید، افزود: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار خواهد شد در همین راستا برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و سالم دوره دوم انتخابات هم انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: در زمینه امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و دور اول انتخابات ریاست جمهوری مسئله خاصی نداشته‌ایم اما این بدان معنی نیست که در این مرحله مشکلات امنیتی نخواهیم داشت لذا متولیان امر امنیت تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا انتخابات در فضای امنی برگزار شود.

وی به تامین و انتقال ملزومات و اقلام مورد نیاز انتخابات از مرکز کشور به خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: یکی از اقلام ضروری تعرفه‌های رای است که در دوره‌های قبل تعرفه به اندازه کافی تحویل و توزیع شد و در هیچ شعبه اخذ رای کمبود تعرفه نداشتیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی تأکید کرد: در مرحله دوم انتخابات هم به اندازه کافی تعرفه تحویل گرفته‌ایم و حتی تعرفه ذخیره هم به فرمانداران داده‌ایم  و مطمئن هستیم کمبود تعرفه نخواهیم داشت.

طالبی  با اشاره به استقرار ۷۷۲ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخباات ریاست جمهوری در سطح استان، گفت: از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار و ۴۲۰ شعبه روستایی و ۳۵۲ شعبه شهری داریم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های ارتباطی در شعب اخذ رای ثبات و سیار تأمین شد، گفت: تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و ارتباطی روز انتخابات در آماده‌باش هستند تا سریع مشکلات احتمالی را رفع کنند.

طالبی با اشاره به فعالیت ۲۹ هیات اجرایی در سطح استان شامل ۱۱ هیات در مراکز شهرستان‌ها و ۱۸ هیات در بخش‌های مستقل، ادامه داد: تدابیر ترافیکی و انتظامی در خصوص برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها را داشته‌ایم و ضوابط و قوانین به نامزدها و ستادها یادآوری شده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بر لزوم حفظ بی‌طرفی مجریان و متولیان انتخابات براساس ماده ۷۳ قانون انتخابات تاکید کرد و گفت:  قانون‌مداری و رعایت قانون انتخابات بایستی سرلوحه کار مجریان باشد و قانون فصل الخطاب آنان باشد و چنانچه به قانون عمل شود هیچ مشکلی در اجرای انتخابات نخواهیم داشت.

طالبی با اشاره به لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی در زمینه تامین امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز هیات‌های اجرایی بر اساس ماده ۲۱ قانون انتخابات، تصریح کرد: استفاده از عنوان و سمت اداری افرادی که در ساعات غیراداری یا در زمان مرخصی با ستادهای انتخابات نامزدها همکاری می‌کنند، ممنوع است.

وی در ادامه گفت: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند رأی‌دهنده توسط شخص رأی‌دهنده امکان‌پذیر است.

طالبی عنوان کرد: نماینده فرماندار موظف است برای کسی که کدملی ندارد به ادارات ثبت احوال زنگ برند و کدملی را اخذ کند در همین راستا ادارات ثبت احوال هم آماده پاسخگویی هستند.

وی با بیان اینکه اخذ رای در داخل و خارج کشور در یک روز انجام می‌شود و مدت آن ۱۰ ساعت است و در صورت ضرورت قابل تمدید است، افزود: تضخیص ضرورت و مدت تمدید اخذ رای در سراسر کشور به عهده وزیر کشور است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری همه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد یعنی متولدین روز ۱۵ تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند خود در انتخابات مذکور شرکت کنند.

طالبی متذکر شد: در صورتی که در برگه رای نام بیش از یک نامزد نوشته شود و یا علامتگذاری شده باشد، برگ رای باطل است ولی جزو آرا ماخوذه محسوب خواهد شد.

وی از مردم آگاه و بصیر استان خراسان جنوبی برای مشارکت حداکثری در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد و  از آنان خواست نارسایی‌ها و مشکلات احتمالی را به فرمانداریهای ذیربط اعلام کنند و همکاری با مجریان و ناظران انتخابات برای برگزاری مطلوب انتخابات را داشته باشند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از