حالت تاریک
امام جمعه نهبندان گفت:

وحدت کابوس استکبار جهانی

وحدت کابوس استکبار جهانی

امام جمعه نهبندان گفت: : مراد از وحدت وحدت در منافع امت اسلامی است وحدت تشیع و تسنن کابوس استکبار جهانی و تروریسم جهانی در رأس آن آمریکا و اسرائیل و اروپا است.

حجت‌الاسلام احمد نجمی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، با تبریک هفته وحدت گفت: ۱۲ و ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت پیامبر گرامی در اهل تسنن و تشیع است که این هفته به حرمت پیامبری که نامش یادآور مهر و مهربانی و حضور مایه وحدت مسلمانان است هفته وحدت نام گرفت.

 وی با بیان این که هفته وحدت فرصت خوبی برای تبیین وحدت بین همه مسلمانان جهان است گفت: وحدت عامل عزت و اقتدار اسلام در برابر کفر جهانی بوده و وظیفه ما وحدت است به این معنا که شیعه و اهل سنت در نماز ، حج و پیغمبر واحد مشترک هستند.

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: وحدت بین شیعه و سنی بخش عمده آن موضوع وحدت بین قرآن و پیامبر است.

نجمی‌پور در صحبت‌هایش این سئوال را هم مطرح کرد که اگر به جای وحدت نقیض آن را بگذاریم چه اتفاقی خواهد افتاد در این سال‌ها استکبار جهانی از این نقیض استفاده کرد و به جای وحدت اختلاف ایجاد کرد و داعش را درست کرد و چه قدر شیعه و سنی را با نام پیامبر و ذکر لااله‌الاالله توسط داعش کشته شدند و همه هم خودشان را مسلمان می دانستند.

به گفته وی لذا یکی از نکات بسیار مهم تفاهم حداکثری و تقابل حداقلی است علمای تشیع و تسنن باید نسبت به يکديگر خوشبین باشند تمام تلاش علما و بزرگان شیعه و سنی تفاهم حداکثری در مواردی که بیان شد باشد و تقابل باید حداقلی باشد.

وی ادامه داد: تمام رنج‌هایی که امت اسلامی در همین زمان متحمل می‌شود ناشی از این است که این دو با هم نیستند اگر امت اسلامی با یکدیگر وحدت داشتند الان اسرائیل جرات نمی‌کرد این همه مسلمان زن و مرد و کودک را قتل عام کند.

به گفته وی الان فقط یمن، لبنان، ایران، عراق و سوریه به حمایت از فلسطین تلاش می‌کنند این‌ها که ۵ کشور بیشتر نیستند تعداد کشورهای اسلامی که خیلی بیشتر از این‌ها است اما آن‌ها حاضر به حمایت و دفاع نیستند .

وی تصریح کرد: مراد از وحدت وحدت در منافع امت اسلامی است وحدت تشیع و تسنن کابوس استکبار جهانی و تروریسم جهانی در رأس آن آمریکا و اسرائیل و اروپا است وحدت این نیست که شیعه سنی شود و سنی شیعه شود بحث تقریب مذاهب است.

وی ادامه داد: ما با اهل تسنن مخالفتی نداریم دشمن تلاش می‌کند ما را از هم جدا می‌کند وحدت شیعه و سنی مورد تاکید امامین انقلاب است اگر اهل تسنن و تشیع به وحدت کلمه که قرآن است مراجعه کنند اختلافی پیدا نمی‌کنند.

 وی تاکید کرد: صدها درس در زندگی پیغمبر داریم زندگی شخصی پیغمبر در ابعاد مختلف فردی، خانوادگی، اجتماعی و... اگر بررسی شود به این نکته پی می‌بریم که برای او دردهای شما رنج‌آور است.

وی تصریح کرد: پیامبر نگران چه چیزی بودند تصورم این است که پیامبر نگران همین اختلاف و تفرقه‌ بودند که بعد پیامبر به وجود آمد لذا همه ما باید به اتحاد بین شیعه و سنی فکر کنیم.

وی ادامه داد: دشمن اختلاف را می‌خواهد و ما باید نقطه مقابل دشمن عمل کنیم باید کاری کنیم که به دنیا بفهمانیم رژیم صهیونیستی یک دشمن است و عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با این رژیم خیانت به دنیای اسلام است.

وی با تاکید بر این که هفته وحدت، وحدت جغرافیایی و مذهبی نیست وحدت در حفظ منافع امت اسلامی است افزود: حکومت سیاسی دنیا در حال تغییر است لذا این تسلطی که استکبار جهانی بر کشور‌ها داشته در حال تغییر است.

به گفته وی ما امت اسلامی در دنیای جدیدی وارد می‌شویم داریم پیش‌رو و الگو می‌شویم لذا منشا این اختلافات در این سال‌ها آمریکا و اسرائیل بوده لذا از این جهت باید در هفته وحدت توجهمان به این موضوع باشد و وحدت در شرایط فعلی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: باید در این هفته همایش‌هایی با عنوان‌های عاشورا نماد وحدت، امام حسین علیه‎السلام احیاگر سنت نبوی ، اربعین تجلی گاه ارزش‌های آسمانی و... را برگزار کنیم و بزرگان می‌توانند روی شخصیت پیامبر چه فردی و چه سیاسی از بعثت تا زمان رحلت ایشان می‌توانیم مورد بررسی قرار دهیم.

به گفته وی بر اساس حدیث پیغمبر که شیعه و سنی آن را نقل کرده است وظیفه داریم در مورد هفته وحدت جهانی فکر کنیم و جهانی حرف بزنیم چون قرآن بر این مسئله تاکید دارد و نیاز است نخبگان شیعه و تسنن ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

وی تاکید کرد:راهبرد امامین انقلاب اسلامی وحدت و دوری از تفرقه است کاری به رنگ و نژاد و طبقه خانواده، مال و ثروت نداریم ما باید نگاه کنیم دین خدا چه می‌گوید دین خدا هر چه می‌گوید ما باید عمل کنیم.

وی ادامه داد:عمل به رهنمودهای امام هم ضروری است چرا که ایشان دغدغه اسلام را داشتند و از اختلاف افکنی بین مسلمانان جهان رنج می‌برد لذا در عمر با برکت خودش منادی وحدت جهان اسلام بود و امروز در دنیا امام را می‌شناسند.

وی تصریح کرد: وحدتی که مورد تاکید همه امامان و بزرگان دین از ائمه معصومین تا مراجع بزرگوار بوده است مقام معظم رهبری در اجتماع مردم کردستان فرمودند هر کسی که وحدت ملی ما را بخواهد به هم بزند یا ندای تفرقه بین شیعه و سنی راه بیندازد مزدور دشمن است چه بداند چه نداند.

به گفته وی این‌ها روش‌هایی است که ما از امامین انقلاب درس می‌گیریم این را در استان‌های خودمان ترویج دهیم حتی روایت است که در تشییع جنازه همدیگر شرکت کنیم و هر چه ارتباط بین شیعه و سنی بیشتر شود و نگذاریم دشمن بین ما تفرقه بیندازد و از این موضوع سو استفاده کند نقشه‌های آن خنثی خواهد شد.

وی تاکید کرد: وحدت بین شیعه و سنی شعار نیست واقعیت است که امیدواریم این اتفاق بیفتد و وحدت بین آن‌ها از بیش از گذشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از