حالت تاریک
یادداشت سردبیر؛

کوتوله‌ها را به خراسان جنوبی قالب نکنید

کوتوله‌ها را به خراسان جنوبی قالب نکنید

سردبیر خاورستان در یادداشتی نوشت: خواسته مردم و نخبگان استان این است که مدیران کوتوله و بدلی را برای توسعه،به خراسان‌جنوبی قالب نکنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی کاظمی فرد در یادداشتی نوشت؛ در هر دوره‌ای اجرایی اعم از همه دولت‌ها، همیشه جنس‌های تقلبی و ناکارآمد مدیریتی خود به خراسان جنوبی قالب می‌کنند. برخی مدیران پخمه و کوتوله که سیب‌زمینی را از تیپ‌زمینی تشخیص نمی‌دهند و پشت سر هم در ثبت قله های فلاکت‌گوی و آمار اورست‌گونه سبقت را از یکدیگر می‌ربایند، میز فروشانی که با واسطه به دنبال منافع و سکه خود هستند و سرکه سیر در کام مردم خراسان‌جنوبی می‌ریزند، در صف اداره استان هستند.

مدیرانی که تا می‌فهمند خراسان‌جنوبی کجاست چه ظرفیت و پتانسیلی دارد و برای چه مدیر شده‌اند، دوره‌ی آموزشی‌شان تمام می‌شود و هنوز به صندلی‌های استان عادت نکرده‌اند باید بروند به پُست بالاتر یا استان بزرگتر و یا به ولایتشان و پز حکومت بر خراسان‌جنوبی را بدهند. 

بدنه‌ی سیاسی و مدیریتی خراسان‌جنوبی هم وضعیت اسفناکی دارد، چنگ و دندان‌های تیز و کت و شلوارهای به رنگ جریان اتو شده، همه چیز را آماده کرده‌اند تا با پس از طی مراحل کامل نوچه‌گری و تعیین خلوص ارادت و تضمین سرسپردگی، بر میز دلخواه چسبیده و با خریدن چند قلم اجاره‌ای، کارهای نکرده را به نام خود، در بی‌نشانی خراسان‌جنوبی ثبت کنند. 

و اما برخی ما رسانه‌های استان هم که متاسفانه یک نوسینده برای ادامه فعالیت، دریافت کننده تبلیغات، تیراژند برای رقابت برخی مدیران شوآف گرا و ناکارآمد، و برخی مواقع جان نثار و سپر بلای مسؤلین می‌شویم.

به عنوان قطره کوچک از اقیانوس رسانه‌ای استان باید عرض کنم؛ وظیفه‌ ما این است که برای پیشرفت اول باید قلم ها شریف، جدی و مردمی باشند، بعد مسئولین توانمند و کاربلد.

بعد نیروهای متخصص و با انگیزه بیایند پای کار تا گره از فلاکت و کم‌برخورداری استان باز شود وگرنه با این همه‌کاره‌های مدیریتی تکراری و پشت صحنه یکبار سهم خراسان‌جنوبی در توسعه و پیشرفت مثل هشت سال  دولت روحانی در هر سال املت است و کشک بادمجان بیرجندی...

از همین ابتدا تشکیل دولت چهاردهم تا وقتی استاندار جدید برای خراسان‌جنوبی انتخاب و انتصاب شود باید نخبگان، اثرگذاران، سیاسیون و قدرتمندان رسانه و... زیر بار هر کسی برای مدیریت کلان استان نروند.

استاندار خراسان جنوبی و مدیران ارشد استان و شهرستان‌ها باید کسانی باشند که استان بشناسند شرایط را بفهمند و در کارآمدی و توانایی امتحان پس داده باشد زیرا آزموده را آزمودن خطاست.

 پس عزیزان مراقب باشید کارگران شرکت های نیمه تعطیل، اصناف، روستاییان تشنه،کشاورزان و دامداران بی پناه و ... خراسان‌جنوبی از شما نخواهند گذاشت.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از