حالت تاریک
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی:

۱۰۰پروژه کتابخانه‌ای در دولت سیزدهم به پایان رسید

۱۰۰پروژه کتابخانه‌ای در دولت سیزدهم به پایان رسید

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۰۰ پروژه کتابخانه‌ای که نیمه‌تمام رها شده بود، تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، مهدی رمضانی روز یکشنبه در نشست خبر اظهار کرد: بیش از ۳هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در سطح کشور وجود دارد که این میزان به جز کتابخانه دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد است.

وی با اشاره به اینکه در کتابخانه‌های عمومی بیش از ۶۰ خدمت ارائه می‌شود، ادامه داد: بیش از ۱۰ میلیون نفر در کتابخانه‌های کشور عضویت دارند و روزانه ۱۲۰ هزار امانت ثبت می‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۰۰ پروژه کتابخانه‌ای نیمه‌تمام تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

رمضانی با یان اینکه تا پایان دولت نیز حداقل ۸۰ پروژه دیگر به اتمام خواهد رسید، عنوان کرد: اکنون ۳۰۰ پروژه یا کتابخانه نیمه‌تمام در سطح کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها به ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه‌های مختلف از جمله کتابخانه‌هاست ادامه داد: برخی پروژه‌ها به لحاظ فضا و مساحت بسیار مهم و بزرگ است که تکمیل آن نیاز به اعتبار و زمان بیشتری دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی با اشاره به ضرورت آغاز عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی بیرجند افزود: زمین مورد نیاز برای اجرای این پروژه فرهنگی مهم استان تامین شده و برای احداث آن باید به صورت ویژه و جدی موضوع را پیگیری کرد.

وی تأکید کرد: اجرای این پروژه در استان به تاخیر افتاده است و به زودی نشستی به همراه استاندار خراسان جنوبی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از