حالت تاریک

۱۸۱ طرح گازرسانی در خراسان‌جنوبی آماده افتتاح است

۱۸۱ طرح گازرسانی در خراسان‌جنوبی آماده افتتاح است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در دهه فجر امسال ۱۸۱ پروژه گازرسانی با اعتبار بیش از پنج هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، رحمان محمودی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۵۴ روستای زیر ۲۰ خانوار با اعتبار ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال گازرسانی شده و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: گازرسانی به ۷۷ واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال، گازرسانی به سه هزار و ۳۸۸ واحد مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن با اعتبار ۵۷۰ میلیارد ریال، گازرسانی به ۱۷ پاسگاه و ۱۸ برجک دیده‌بانی با اعتباری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد ریال، گازرسانی به بازارچه مرزی یزدان با اعتبار ۷۴۰ میلیارد ریال، بهینه سازی موتورخانه‌های استان با اعتبار هزار و ۳۰ میلیارد ریال، ساختمان عملیاتی شهر دیهوک با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، لوله کشی منازل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد با اعتبار ۷۸ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های افتتاحی این شرکت در دهه فجر است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اقدام جهادی در خصوص گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی، گفت: گازرسانی به ۹۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار از تکالیف قانونی شرکت بود که فراتر از تکلیف عمل شد و تاکنون به ۲ هزار و ۲۶ روستای خراسان جنوبی گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۴۹ کیلومتر خطوط انتقال گاز فشار قوی و ۳۵۰ هزار مشترک شهری، روستایی و صنعتی در خراسان جنوبی داریم، یادآور شد: تاکنون در استان ۱۹۷ هزار و ۲۲۶ علمک نصب شده‌ است.

وی عنوان کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخوردار هستند و درصد برخورداری خانوارهای روستایی از نعمت گاز هم ۹۹.۹ درصد است.

محمودی گفت: گازرسانی به ۵۸۹ روستا با هزینه ۱۴ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال، گازرسانی به ۳۶۲ واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال، گازرسانی به سه هزار و ۶۴۷ واحد مسکن محرومین با اعتبار ۶۶۰ میلیارد ریال، گازرسانی به ۱۳ هزار و۲۳۳ واحد مسکونی در طرح جهش ملی مسکن با اعتبار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال، بهره‌برداری از خط انتقال دیهوک به طول ۷۰ کیلومتر و با اعتبار بالغ بر ۷۲۰ میلیارد ریال از اقدامات گازرسانی در خراسان جنوبی به همت دولت سیزدهم است.

وی یادآور شد: گازرسانی به نواحی و شهرک صنعتی زیرکوه، درمیان و نهبندان با اعتبار ۱۲۳ میلیارد ریال، اجرای خطوط تقویتی و تغذیه برای شوسف - نهبندان، خوسف - ماژان و نیمبلوک - نوغاب قاین با اعتبار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال، گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال، گازرسانی به بازارچه یزدان، دوکوهانه و گلورده با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال، گازرسانی به۵۳ پایگاه و ۵۵ برجک دیده بانی با اعتبار ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اجرای طرح زیرساختی مهم گازرسانی از دشت زابل به نهبندان و سربیشه به همت دولت سیزدهم، گفت: فاز اول این طرح با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در ادامه کار مطالعات فاز دوم از نهبندان به سربیشه به طول ۱۳۰ کیلومتر در دستورکار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به بهسازی و بهینه سازی موتورخانه‌های استان، گفت: در این زمینه ۲ هزار و ۲۵۲ موتورخانه خانگی و اداری با اعتباری بالغ ۱۷۰ میلیارد ریال بهینه سازی شد که صرفه جویی ۲۸ درصدی گاز را رقم زد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از