حالت تاریک
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

دیدار ۴۰ نفر از‌فرهنگیان استان با رهبری انقلاب

دیدار ۴۰ نفر از‌فرهنگیان استان با رهبری انقلاب

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اعزام ۴۰ همکار فرهنگی خراسان جنوبی به منظور دیدار با مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان »،سید علیرضا موسوی‌نژاد در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌های هفته معلم با شعار محوری «ایران قوی، مدرسه قوی» صبح روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت سال جاری با نواختن زنگ «سپاس‌معلم» به‌صورت هماهنگ در تمامی مدارس استان آغاز خواهد شد.

وی افزود: مراسم محوری سپاس معلم ساعت ۹ صبح روز ۱۲ اردیبهشت با حضور مسئولان در مدرسه متوسطه ۱۵ خرداد شهر بیرجند برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تجلیل ۸۹ معلم نمونه استان به مناسبت گرامیداشت هفته معلم خبر داد و گفت: این مراسم با حضور استاندار در روز ۱۶ اردیبهشت ماه در سالن قلم‌چی بیرجند برگزار می‌شود.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند، خاطرنشان کرد: در همین راستا برای خراسان جنوبی سهمیه ۵۰ معلم در نظر گرفته شده است که اعزام شدند.

وی در ادامه غباروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا، حضور فرهنگیان در نماز جمعه، مسابقات فرهنگی، قرآنی و کتابخوانی، مراسم یادبود معلمان فقید، اردوی فرهنگی و تجلیل از معلمان پیشکسوت و بازنشسته متولد ۱۳۴۶ در اردوگاه نوفرست از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم در استان اعلام کرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به برنامه‌های اجرایی در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت هزار و ۲۰۰ محفل انس قرآن و ۲ هزار برنامه لاله‌های روشن در سطح مدارس استان برگزار شده است.

موسوی‌نژاد از برگزاری اجلاس نماز دانش‌آموزی در ۱۱ شهرستان و تجلیل از ۱۷۰ دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: اعتکاف دانش‌آموزی، مراسم روزه اولی برای ۵ هزار دانش‌آموزی، اجرای طرح مسطورا، برگزاری ۱۹۰ هزار ساعت آموزشی برای معلمان، برگزاری ۹۳ دوره ضمن خدمت، شرکت ۲ هزار و ۶۷۰ معلم در طرح شهید همت و ارتقای آموخته‌های آنان از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

وی به شناسایی و جذب ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۱ سال در استان اشاره کرد و یادآور شد: همچنین ۲۳ هزار و ۷۷۱ دانش‌آموز ابتدایی و متوسطه در طرح همیار معلم مشارکت داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال هزار و ۲۸۰ معلم از محل سهمیه استخدامی ماده ۲۸ در استان جذب می‌شوند، گفت: با جذب این سهمیه استخدام معلمان و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان امسال نسبت به سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار خواهیم بود.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: با رویکرد دولت سیزدهم، آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ هیچ مشکلی در عرصه نیروی انسانی نخواهیم داشت.

وی به پیش‌بینی ثبت‌نام ۱۸ هزار و ۸۵ دانش‌آموز کلاس اولی در خراسان جنوبی برای سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: ثبت نام کتب درسی برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 

انتهای خبر/3

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از