حالت تاریک
رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان‌جنوبی خبر داد:

۴ روز فرصت اعتراض برای داوطلبان مجلس

۴ روز فرصت اعتراض برای داوطلبان مجلس

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: نتایج صلاحیت داوطلبان مجلس، اطلاع‌رسانی شده و داوطلبان برای ثبت اعتراض ۴ روز فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، حجت الاسلام مهدی یعقوبی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: روند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از مدتی قبل آغاز شده است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز آخرین روز ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری است، افزود: کسانی که تصمیم در انتخابات دارند امروز ثبت نام کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: بعد از پیگیری‌های جدی و بعد از چندین سال انتظار، بخش مهمی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه انتخابات در مجلس فعلی لباس قانون به خود پوشاند و فرصت‌های خوبی جهت برگزاری بهتر انتخابات پیش رو قرار داده و این چهار راهبرد اساسی شامل امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت حداکثری در انتخابات است.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: یکی از تغییراتی که در حوزه انتخابات داریم بحث سهولت در رای گیری است و برای سهولت در رای گیری قانون فرصت‌های خوبی از جمله حذف مُهر انتخابات در شناسنامه لحاظ کرده است.

وی با بیان اینکه هیئت بررسی تبلیغات طی دو هفته گذشته با ساز وکار قانونی در استان‌ها تشکیل شده است، افزود: قانون فعلی در زمینه استفاده نامزدها از امکانات دولتی جهت تبلیغ در انتخابات قرار داده است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی در ادامه گفت: رسانه ملی در انتخابات به صورت جدی پای کار خواهد بود و برای هر حوزه انتخابیه مقرر شده است که شبکه محلی تبلیغات نامزدها را پوشش دهد.

حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد: یکی از فرصت‌های خوب اصلاحیه قانون انتخابات بحث افزایش زمان بررسی صلاحیت داوطلبان از ۶۰ به ۱۲۰ روز است که جای این فرصت با توجه به آمار خوب مشارکت‌کنندگان خالی بود و تدابیر خوبی جهت نظارت بر وضعیت مالی و فعالیت های انتخاباتی داوطلبان معین شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار نفر در سطح کشور جهت نمایندگی مجلس شورای اسلامی اعلام داوطلبی کردند، ادامه داد: در خراسان جنوبی نیز ۴۸۰ نفر در چهار حوزه انتخابیه اعلام آمادگی کردند و از این تعداد ۲۰ نفر خانم و ۲۲۵ نفر از آقایان ثبت نامشان قطعی شده است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی در ادامه گفت: حوزه بیرجند، درمیان و خوسف ۹۸ نفر، حوزه فردوس، سرایان، طبس و بشرویه ۶۵ نفر، حوزه قاینات و زیرکوه ۵۲ نفر و حوزه نهبندان و سربیشه ۳۰ نفر نامزد قطعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهند بود.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: در شبکه نظارت استان ۵۸ نفر از این دوره انتخابات همکاری خواهند داشت و حدود چهار هزار و ۴۰۰ نفر ناظر فعال انتخابات از اقشار مختلف مردم در استان داریم که آموزش های لازم را دیده اند.

وی در پایان گفت: بررسی صلاحیت نامزدها به پایان رسیده است و طی روز گذشته و امروز نتیجه بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان اطلاع‌رسانی شده است و کسانی که اعتراض دارند چهار روز مهلت دارند که اعتراض خود را در سامانه مربوطه اعلام کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از