حالت تاریک

۵نفر از خراسان‌جنوبی داوطلب انتخابات مجلس خبرگان شدند

۵نفر از خراسان‌جنوبی داوطلب انتخابات مجلس خبرگان شدند

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: در مجموع پنج نفر برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی ثبت‌نام خود را قطعی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، موسی سلیمی روز یکشنبه در تشریح این خبر در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی هم طبق زمان‌بندی مشخص شده در قانون با موفقیت به پایان رسید.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: از مجموع افرادی که ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند، چهار نفر نخستین بار در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ تا ۲۰ آبان ماه زمان تعیین شده برای ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری بود گفت: ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۰ آبان ماه مهلت ثبت‌نام متقاضیان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به پایان رسید.

سلیمی با بیان اینکه در این دوره، شرط سنی حداقل ۴۰ سال برای داوطلبان لحاظ شده است ادامه داد: از مجموع داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای خراسان جنوبی، ۲۰ درصد در رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، ۴۰ درصد در رده سنی ۵۱ تا ۶۰ سال و ۴۰ درصد در رده سنی ۶۱ تا ۷۰ سال هستند.

وی درباره سطح تحصیلی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: داوطلبان مکلف به ارائه اصل و تصویر مدرک تحصیلی سطح چهار حوزه یا تایید کتبی از مدیریت حوزه‌های علمیه (قم، خراسان رضوی و اصفهان) مبنی بر صلاحیت علمی داوطلبی برابر سطح چهار بودند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از