حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

جذب ۷۸ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان‌جنوبی

جذب ۷۸ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از جذب ۷۸ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، مهدی جعفری صبح شنبه در کارگروه استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه گفت: هزار و ۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به استان اختصاص یافت.

وی از جذب حدود ۷۸ درصدی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در استان خبر داد و افزود: تاکنون ۸۶۳ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به طرح‌های اشتغال استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در ادامه آخرین مهلت جذب این اعتبارات را ۲۶ شهریور ماه اعلام کرد و گفت:  باید با هم‌افزایی دسته‌جمعی همه تلاش خود را به کار گیریم که ۱۰۰ درصد این تسهیلات را جذب کنیم.

جعفری با ییان اینکه برخی بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ عملکرد خوبی داشته‌اند که اقدام آنها قابل تقدیر است، افزود: اما بانک صنعت و معدن جذب حدود ۶۷ درصدی داشته است که باید این میزان را رشد دهند که پیگیری و مکاتبات لازم با مدیرعامل کشوری این بانک انجام شده تا این اعتبار را نگه دارند و قول آن را گرفتیم.

وی با اشاره به جذب پایین اعتبارات در بانک آینده که مربوط به طرح‌های پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: جذب اعتبار این طرح‌ها توسط معاونت علمی ریاست جمهوری آن را مدیریت می‌کرده و جذبی در این خصوص اتفاق نیفتاد و در این حوزه متضرر هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به عدم جذب اعتبارات تبصره ۱۸ در بانک مسکن و اداره کل راه و شهرسازی، عنوان کرد: این اعتبارات در زمینه بازآفرینی شهری است که اعلام شده متقاضی تسهیلات حوزه بازآفرینی شهری در استان وجود ندارد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از