حالت تاریک
خاورستان گزارش می دهد؛

۸ کیلومتر تا اتمام باند دوم جاده‌ مرگ

۸ کیلومتر تا اتمام باند دوم جاده‌ مرگ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: ۸ کیلومتر از پروژه دوبانده‌سازی جاده بیرجند به قاین باقی مانده که برای تکمیل آن نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، حدود ۴ دهه از احداث جاده بیرجند – قاین – خضری- گناباد می‌گذرد این جاده در این سال‌ها روزهای پر مخاطره و خونین بسیاری را به خود دیده است . از شب‌های سیاه پرخون تا سپیده دمانی که مسافران آن در میان شعله‌های آتش سوخته‌اند و کاری از دست کسی برنیامده است   ارتقا و دوبانده‌سازی این شریان حیاتی که به جاده دلهره و مرگ نام گرفته از سال ۸۹ استارت خورد در هرنقطه‌ای که دوبانده سازی مسیر و ایمن‌سازی آن انجام شد تصادفات به حد زیادی کاهش یافت اما کار در نقاطی که به دلیل کمبود اعتبار قفل توقف برآن خورد یا به کندی پیش رفت شاهد تصادفات زیادی بودیم .

در این سال‌ها تلاش‌های بسیاری برای امن کردن این شریان حیاتی به عنوان  مهم‌ترین مطالبه مردم استان صورت پذیرفته است هر چند که روند این پروژه بسیار طولانی شده است اما خبرها حکایت از پایان یافتن این دلهره‌ها و نگرانی‌ها برای سفر در این مسیر را دارد .

 اگر این روزها همسفر این جاده پرتردد شوید کمتر از گذشته در ترافیک خودروهای سنگین در جاده‌ای دو طرفه قرار می‌گیرد هر چند هنوز هم قطعه‌ای کوچک از این جاده پرتلاطم دوطرفه است و خطرات بسیاری مسافران این جاده را تهدید می‌کند اما قسمت عمده آن دوبانده شده و ۸ کیلومتر تا ایستگاه پایانی دوبانده سازی باقی مانده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر با همت مسئولان همه مسیر از امنیت کافی برخوردار شود.

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در باره آخرین وضعیت جاده قاین به بیرجند به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان گفت: ابتدای امسال ۱۲ کیلومتر از پروژه دوبانده‌سازی بیرجند به قاین باقی مانده بود که ۴ کیلومتر دوماه پیش زیربار ترافیک رفت.

به گفته وی در بقیه پروژه هم پیمانکار مشغول به کار است و کار با پیشرفت ۷۰ درصد در حال انجام است

وی تصریح کرد: جاده بیرجند قاین ۱۰۰ کیلومتر است که ۹۲ کیلومتر زیر بار عبور رفته و در مجموع پیشرفت ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری کامل از این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تخصیص در همین شش ماهه خواهد آمدو به طور حتم این پروژه هم تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از