حالت تاریک

باند سارقان احشام در بيرجند متلاشی شد

باند سارقان احشام در بيرجند متلاشی شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از انهدام باند بزرگ سارقان احشام و کشف اموال مسروقه در بیرجند و اعتراف متهمان به ۷۳ فقره سرقت و ۴۳۶ رأس سرقت احشام خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سردار حسن شجاعی‌نسب امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در چند ماهه گذشته سرقت‌های متعددی از احشام بصورت برنامه‌ريزی شده در سطح استان اتفاق افتاده است که شناسايی و دستگيری و سارقان در دستور کار پليس قرار گرفت.

وی گفت: با تلاش پلیس و با بررسی صحنه‌های جرم، اقدامات فنی اطلاعاتی، روش‌های نوين کشف جرم توانستند سارقان را لحظاتی بعد از سرقت در يکی از شهرستان‌ها شناسايی و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی يک عمليات غافلگيرانه آنها را در مخفيگاهشان دستگير کنند

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اينکه در اين عمليات پنج نفر از سارقان که با استفاده از خودروهای تيزرو اقدام به سرقت می‌کردند دستگير شدند، ادامه داد: چهار دستگاه خودرو مربوط به سارقان توقيف واحشام سرقتی نيز از آنها کشف شد.

شجاعی‌نسب بیان کرد: سارقان در سطح شهرستان‌های بيرجند، قاين، سربيشه، سرايان و خوسف اقدام به سرقت احشام می‌کردند و احشام را پس از سرقت ذبح کرده و به افرادی که با آنها در ارتباط بودند به فروش می‌رساندند.

اين مقام ارشد انتظامی استان عنوان کرد: در بازجويی‌های فنی و پليسی از سارقان، همچنين تعداد پنج نفر از مالخرهايی که اين احشام سرقتی را خريداری می‌کردند شناسايی و دستگير شده و با تشکيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی تاکيد کرد: سارقان دستگير شده به ۷۳ فقره سرقت و ۴۳۶ رأس سرقت احشام نيز اعتراف کردند.

شناسايی و کشف ۴۶ باند حرفه‌ای سارقان از ابتدای سال

وی با اشاره به اينکه از ابتدای امسال ۳۴ مرحله طرح مقابله با سرقت انجام شده و بيش از هزار نفر متهم دستگير شدند، بیان کرد: در مجموع ۵۰ درصد سرقت‌ها در سطح استان کشف شده و در اين رابطه ۳۸۳ دستگاه گوشی همراه و هفت دستگاه موتورسيکلت آپاچی که در ديگر استان‌ها سرقت شده بود کشف شد.

شجاعی‌نسب با بیان اینکه ۴۶ باند حرفه‌ای سارقان از ابتدای سال شناسايی و کشف و دستگير شده‌اند، افزود: هفت مرحله طرح مقابله با مالخران در سطح استان اجرا شده که ۲۵۹ نفر از اين افراد شناسايی و دستگير شدند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی اضافه کرد: ۱۰ مرحله طرح کنترلی محکومين در سطح استان اجرا شده است و در اين رابطه ۱۱۳ نفر محکوم متواری دستگير و مجددا با دستور مقام قضائی به زندان معرفی شدند

وی افزود: همچنين بيش از ۳ هزار و ۶۳ نفر محکوم و سارقانی که قبلا مرتکب جرم شده‌اند مورد رصد قرار گرفته و نظارت واقدامات پيشگيرانه در اين خصوص انجام شده است

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از