حالت تاریک

تسنیم تلاوت صفحه ۲۴۵ قرآن

تسنیم تلاوت صفحه ۲۴۵ قرآن

شهادت و گواهی، باید بر اساس علم باشد. «ما شَهِدْنا إِلَّا بِما عَلِمْنا»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، ۱. التماس‌‌ها و خواهش‌‏ها، شما را از اجرای احکام الهی و اعمال قاطعیّت باز ندارد. «فَلَمَّا اسْتَیْأَسُوا مِنْهُ»

 

۲. گناه موجب می‌‏شود دیگران از فرد دوری کرده برائت بجویند و حتّی رابطه خویشاوندی را نادیده بگیرند. «فَلَمَّا اسْتَیْأَسُوا مِنْهُ خَلَصُوا نَجِیًّا»

 

۳. روزگاری همین برادران، قدرتمندانه مشورت می‌‏کردند که چگونه یوسف را از بین ببرند «اقْتُلُوا یُوسُفَ أَوِ اطْرَحُوهُ أَرْضاً... لا تَقْتُلُوا... أَلْقُوهُ»... امروز کاسۀ التماس در دست گرفته و مشورت و نجوی می‌‏کنند که چگونه بنیامین را آزاد نمایند. «خَلَصُوا نَجِیًّا»

 

۴. در عدم حضور پدر مسئولیّت اعضای خانواده با برادر بزرگتر است. «قالَ کَبِیرُهُمْ»

 

۵. رعایت سلسله‌مراتب و موقعیّت سنّی در خانواده و جامعه لازم است. «قالَ کَبِیرُهُمْ»

 

۶. در حوادث تلخ و ناگوار، بزرگترها مسئول‌‏تر و شرمنده‌‏ترند. «قالَ کَبِیرُهُمْ»

 

۷. عهد و پیمان‌ها لازم‌الاجراء است. «أَخَذَ عَلَیْکُمْ مَوْثِقاً»

 

۸. پیمان‌‏های سخت و قراردادهای محکم، راه سوء‌استفاده را می‌‏بندد. «أَخَذَ عَلَیْکُمْ مَوْثِقاً»

 

۹. خیانت و جنایت تا آخر عمر وجدان‌‏های سالم را آزار می‌‏دهد. «وَ مِنْ قَبْلُ ما فَرَّطْتُمْ فِی یُوسُفَ»

 

۱۰. تحصّن، یکی از شیوه‌‏های قدیمی برای رسیدن به مقصود است. «فَلَنْ أَبْرَحَ الْأَرْضَ»

 

۱۱. غربت، بهتر از شرمندگی است. «فَلَنْ أَبْرَحَ الْأَرْضَ»

 

۱۲. به خداوند خوش‌‏بین باشیم. «هُوَ خَیْرُ الْحاکِمِینَ»

۱. مراعات مقرّرات، بر هر کس لازم است و قانون‌شکنی حتّی برای عزیز مصر نیز ممنوع است. «مَعاذَ اللَّهِ»

 

۲. نیکوکار قانون‌شکنی نمی‌‏کند. «مِنَ الْمُحْسِنِینَ. قالَ مَعاذَ اللَّهِ»

 

۳. قاضی نباید تحت تأثیر احساسات قرار گیرد. «قالَ مَعاذَ اللَّهِ»

 

۴. قضاوت کار حساسی است که باید در آن به خدا پناه برد. «مَعاذَ اللَّهِ»

 

۵. یوسف علیه‌السّلام در دو مکان به خدا پناه برد: یکی در خلوت زلیخا و یکی به هنگام قضاوت و حکم. «قالَ مَعاذَ اللَّهِ»

 

۶. قانون‌شکنی، ظلم است. (نباید به درخواست این و آن مقرّرات را شکست.) «مَعاذَ اللَّهِ أَنْ نَأْخُذَ»

 

۷. بی‏‌گناه نباید به جای گناهکار کیفر ببیند، هر چند خودش به اینکار رضایت داشته باشد. «مَعاذَ اللَّهِ»

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از