حالت تاریک

تصویب ایجاد پارک آبی و شهر بازی

تصویب ایجاد پارک آبی و شهر بازی

اعضای شورای اسلامی در جلسه امروز با کلیات ایجاد پارک آبی و شهربازی توسط شهرداری موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،در جلسه امروز شورای اسلامی شهر بیرجند موضوع ایجاد مجموعه پارک آبی و شهر بازی در اراضی متعلق به شهرداری در بلوار صنعت و معدن مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه به اندازه انگشتان یک دست در بیرجند سرمایه گذار نداریم، گفت: باید شرایط را طوری پیش بینی کنیم که بتوانیم سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در پروژه های شهرداری جذب کنیم.

مهدی بهترین تصریح کرد: شهربازی بلوار شهید صیاد شیرازی هفت سال است که مورد بی توجهی قرار گرفته و حتی موتور چرخ فلک آن دزدیده شده است.

به گفته وی با وجود اینکه مرداد ماه سال جاری با شورا برای موافقت با گرفتن تسهیلات بانکی مکاتبه کرده بودیم، به دلیل تعلل اعضای شورای شهر بیرجند، فرصت استفاده از تسهیلات پنج میلیارد تومانی بانک ملی را به راحتی از دست دادیم.

سیاست های شورای شهر ضد توسعه است

وی با ذکر این نکته که متاسفم که با وجود ارائه اطلس سرمایه گذاری توسط شهرداری به شورا، یکی از اعضای شورا از انجام این کار اظهار بی اطلاعی می کند، تاکید کرد: سیاست های شورا اسلامی شهر بیرجند، ضد توسعه است.

شهردار بیرجند گفت: روش های سرمایه گذاری جدید با سنتی قدیم، تفاوت بسیاری دارد و در سرمایه گذاری باید از روش های نوین استفاده کنیم.

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری بیرجند هم در ادامه این جلسه درباره اجرای پروژه پارک آبی و شهربازی با بیان اینکه با دستور شهردار این پروژه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: بخشی از انجام این کار به حوزه سرمایه گذاری شهرداری محول شده است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تاکنون اقداماتی برای تامین مالی و انتخاب مشاوران مورد نیاز انجام شده است تا در زمین شهرداری در بلوار صنعت و معدن این پروژه اجرایی شود.

نادر علوی ادامه داد: بر اساس نظر مشاور از ۳۰ دستگاهی که در شهربازی نصب خواهد شد، ۱۵ دستگاه برای استفاده بزرگسالان و ۱۵ دستگاه دیگر برای کودکان و نوجوانان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پارک آبی در زمینی با مساحت ۶ هزار متر مربع ایجاد خواهد شد، افزود: در سفر رئیس جمهور به استان درخواستی در خصوص تامین اعتبار برای این منظور ارائه کرده ایم.

مدیر سرمایه گذاری شهرداری بیرجند گفت: امکانات در نظر گرفته شده در این مجموعه به گونه ای خواهد بود که همه اعضای یک خانواده بتوانند از بخش های مختلف آن استفاده کنند.

علوی خاطرنشان کرد: در نقشه معماری پارک آبی و شهربازی نمادی از قلعه بیرجند، فضای تجاری و پارکینگ با ظرفیت ۲۰۰ ماشین پیش بینی شده است.

به گفته وی در صورت تصویب شورا، این پروژه توسط شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی و با ارائه بسته تشویقی شورا به شکل تهاتر اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: شهربازی در زمانی حدود ۹ تا ۱۰ ماه ایجاد خواهد شد.

هزینه کرد اعتبار پارک آبی در جای دیگر!

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند هم در این زمینه گفت: اعضای شورا ابتدای سال جاری با تصویب ۴۰ میلیارد تومان، با ایجاد پارک آبی توسط شهرداری موافقت کرده اند اما تاکنون هیچ کاری در این خصوص انجام نشده است و ۳۰ میلیارد تومان از این پول در پروژه ای دیگر هزینه شده است.

عباس سروری افزود: با وجود وضعیت فعلی شهربازی بلوار شهید شیاد شیرازی، آیا مردم از شهربازی جدید استقبال خواهند کرد؟ و درآمدی برای شهرداری خواهد داشت؟

یکی دیگر از اعضای شورا با طرح این سئوال که چرا تاکنون با تهاتر در اراضی شهرداری پروژه ای برای سرمایه گذاری تعریف نشده است، خاطرنشان کرد: در ۲۰ ماه گذشته چه پروژه ای در حوزه سرمایه گذاری شهرداری تعریف شده تا سرمایه گذاران در صورت تمایل در آن سرمایه گذاری کنند؟

فرید فروزانفر تصریح کرد: در دیگر شهرداری های کشور ۲۰ پروژه برای سرمایه گذاری تعریف می شوند اما ما خیلی از فرصت های سرمایه گذاری را از دست داده ایم.

به گفته وی اگر شهرداری مطالعات تقاطع غیر هم سطح را انجام ندهد، کمک استانداری در این خصوص را هم از دست خواهیم داد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند هم گفت: همه ما به دنبال جذب اعتبارات برای توسعه شهری هستیم و هر جای هم که سرمایه گذاری در آن ضرورت داشته باشد، شهرداری با قید فوریت آن را باید به شورا اعلام کند.

عبدالرزاق نژاد خاطرنشان کرد: همه ما با ایجاد مجموعه پارک آبی و شهر بازی موافق هستیم اما باید نگرانی ها در این زمینه رفع شود.

در پایان این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با کلیات ایجاد پارک آبی و شهربازی در اراضی شهرداری موافقت کردند و خواستار آن شدند که ابهام های موجود در این باره توسط شهرداری رفع شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از