حالت تاریک
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

تکمیل زنجیره کشاورزی از اولویت‌های حوزه اقتصادی است

تکمیل زنجیره کشاورزی از اولویت‌های حوزه اقتصادی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: تکمیل زنجیره های بخش کشاورزی از برنامه های اولویت دار حوزه معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد اشرفی در نشست مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان،گفت: حوزه کشاورزی استان با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های مناسب در بخش های مختلف اقتصادی، از توسعه و رونق اقتصادی لازم برخوردار نبوده است .

وی تصریح کرد: این عدم توسعه یافتگی به دلیل برخی موانع و مشکلات از جمله ضعف زیرساخت های سرمایه گذاری، دوری از مرکز و مراکز عمده تولید، توزیع و مصرف و نیز عدم وجود صنایع تبدیلی جهت افزایش ارزش افزوده است.

معاون استاندار با بیان اینکه در ادوار گذشته نسبت به سرمایه گذاری جهت ایجاد زیر ساخت های لازم برای تکمیل زنجیره های ارزش توجه نشده، تصریح کرد: ایجاد ، تکمیل و توسعه این زیرساخت ها حمایت و توجه استانی و ملی بیشتری را می طلبد.

اشرفی ادامه داد: با وجود محدودیت هایی که وجود دارد، امسال سعی شده تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ای به سمت ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ها سوق داده شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اهداف و برنامه های حوزه اقتصادی سعی می کنیم در حد امکان با استفاده از ظرفیت های قانونی ، نسبت به تأمین منابع مالی مورد نیاز صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اقدام کنیم.

به گفته وی؛ این همراهی و مساعدت در راستای برنامه های دولت و اهمیت و ضرورت کمک به صندوق های مذکور به منظور توسعه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال می باشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از