حالت تاریک
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

زیارت از موثرترین عوامل تربیت نفس است

زیارت از موثرترین عوامل تربیت نفس است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: اگر به معارف و آداب زیارت توجه شود می‌بینیم که زیارت از موثرترین عوامل تربیت نفس است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام والمسلمین حجت سالاری‌مکی شامگاه سه‌شنبه در اجتماع عزاداران سربیشه به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) گفت: نفس انسان خاصیت اثرپذیری و تربیت دارد و طبق آیات قرآن کریم که می‌فرماید؛ قد افلح من زکاها رستگاری انسان در گرو تزکیه نفس است.

وی افزود: با توجه به اینکه زائر از مزور و آن امام کسب نور می‌کند اگر به معارف و آداب زیارت توجه شود می‌بینیم که زیارت از موثرترین عوامل تربیت نفس است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به حدیث سلسله الذهب از حضرت رضا(ع) بیان کرد: اینکه امام می‌فرمایند کلمه «لا الله الا الله» دژ محکم خداست و کسی که وارد آن شود از عقوبت الهی در امان است، شرط اساسی‌اش ولایت است، چرا که معیت ولایت و ملازمت با ولی خدا انسان را از شرور نفس و شیطان نگه می‌دارد.

سالاری‌مکی ادامه داد: در هندسه تربیتی قرآن مدام ما به مسأله تربیت نفس ارشاد می‌شویم و مستمراً برای دوری از خواهش‌های باطل نفس اماره، انسان به رعایت تقوا توصیه شده است.  

گفتنی است هیئات مذهبی شهرستان سربیشه در روزهای پایانی ماه صفر در مشهد مقدس به عزاداری می‌پردازند.

 

انتهای خبر/10

زیارت از موثرترین عوامل تربیت نفس است
زیارت از موثرترین عوامل تربیت نفس است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از