حالت تاریک
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی:

شهید سلیمانی محور وحدت مذاهب و جناح‌ها بود

شهید سلیمانی محور وحدت مذاهب و جناح‌ها بود

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: شهید سلیمانی به عنوان محور وحدت در بحث محور مقاومت مطرح بود و در برخورد با جناح‌های سیاسی هم نه اصلاح طلب و اصولگرا؛ بلکه فقط کار خالصانه برایش مهم بود.

حجت الاسلام جواد اکبری مطلق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» اظهارکرد: شهید سلیمانی منش و سلوک مدیریتی خاصی داشت، او هیچ وقت برای خودش کار نمی‌کرد، خود را نمی‌دید و در مواقع خطر از همه جلوتر بود.

وی افزود: زمانی که هیچ کس جرأت نمی‌کرد به کربلا برود، او در کربلا و عراق بود و راه را باز کرد تا میلیون‌ها انسان به آرزویشان برسند. در واقع منش مدیریتی او این بود که دیگران را مقدم میدانست که هر کس به این مرحله برسد، بزرگترین انقلابی دنیا می‌شود.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به شخصیت ملی و فراملی حاج قاسم به عنوان یک قهرمان در بین مردم، بیان کرد: در هر جای کشور که مشکلاتی وجود داشت، سردار سلیمانی هم آنجا بود و برای رفع مشکل طرح و برنامه می‌داد. ‌ایشان کشور را یک کشور می‌دید نه یک استان یا شهر و محل خاص و از کشور، ملیت و ایران دفاع می‌کرد و چون نگاهش کشوری بود، مذاکره را با یک کشور دیگر برقرار می‌کرد. وقتی هم که وارد عرصه فراملی می‌شد، جهان اسلام را می‌دید و برای رفع خطر از جهان اسلام دفاع می‌کرد.

وی در خصوص رابطه عاطفی مردم ایران با ملت‌ها و نماد‌های جبهه مقاومت بخصوص شهید سلیمانی، اظهارکرد: دشمن ۴۰ سال علیه سپاه موضع می‌گرفت، اما نوعی اخلاص در برخی افراد وجود دارد که وقتی وارد میدان می‌شوند، مردم با تمام وجود از آن‌ها استقبال می‌کنند که این اخلاص در سرلوحه کار شهید سلیمانی بود.

اکبری مطلق تصریح کرد: نتیجه این اخلاص هم در تشییع شهید سلیمانی کاملاً مشهود بود و اوج سلیمانی را دیدیم. این حضور پرشکوه در واقع به منزله دفاع از کشور، نظام، سپاه، سپاه قدس، محور مقاومت و محکوم کردن استکبار هم بود.

او از شهید سلیمانی به عنوان محور وحدت یاد کرد و گفت: در بحث محور مقاومت نیز شهید سلیمانی به عنوان محور وحدت مطرح بود. ‌ایشان به هر جایی که می‌رفت، نگاه می‌کرد که ببیند طرف مقابل کار می‌کند یا نمی‌کند، متعهد هست یا نیست، اگر متعهد بود؛ جناح و اصلاح طلب و اصولگرا و... برایش اهمیتی نداشت بلکه فقط کار خالصانه مهم بود.

وی بیان کرد: چون شهید سلیمانی با خدا ارتباط برقرار کرده بود و عطر معنوی گسترده‌ای داشت، همه افراد را مورد توجه و محبت خودش قرار می‌داد، در این توجه کردن هم مذهب و دین برایش خیلی نمود پیدا نمی‌کرد، بلکه به همه به عنوان انسان‌هایی که می‌توانند در راه خدا قرار بگیرند نگاه می‌کرد.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به خشم و نفرت عمومی نسبت به جریان سلطه و حقوق بشر آمریکایی، اظهارکرد: شهید سلیمانی به عنوان یک شخصیت جهانی و سمبل مقاومت در بین ایرانی‌ها و جبهه مقاومت دیده می‌شد، اما وقتی که جبهه استکبار چنین شخصیت سمبلی را از ملت ایران و البته جهان اسلام گرفت، باعث عصبانیت همه مردم، مسلمانان و مظلومان شده که این موج خشم و عصبانیت خیلی ادامه پیدا خواهد کرد. اکنون هم آمریکایی‌ها نمی‌توانند منتظر باشند که این نفرت در مردم فروکش کند، بلکه به قوت خود باقیست و در جای جای دنیا خودش را نشان خواهد داد.

اکبری مطلق با بیان اینکه امروز حقانیت جبهه مقاومت خیلی مشهود شده است اما زمانی که شهید سلیمانی و یارانش در عراق و سوریه وارد میدان شد، خیلی‌ها نمی‌فهمیدند که چه اتفاقی دارد می‌افتد و جهان هم نمی‌دانست که حق با کیست، گفت: اما با هوشمندی رهبر انقلاب و افرادی مثل سید حسن نصرالله و شهید سلیمانی که فهم درستی از آینده داشتند، امروز تمام جهان می‌داند که حق با فلسطین است و به هین دلیل هم نه تنها جهان اسلام؛ بلکه تمام ملت‌ها، اقوام و مذاهب جهان برای دفاع از فلسطین حرکت کرده است، ملتی که ۳۰ سال است که ایران و شهید سلیمانی با آن‌ها کار می‌کند.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از