حالت تاریک
صدور دستور قضایی تعطیلی مدرسه‌ای در ارسک
دادستان عمومی و انقلاب بشرویه خبر داد:

صدور دستور قضایی تعطیلی مدرسه‌ای در ارسک

دادستان عمومی و انقلاب بشرویه گفت: برای حفظ سلامت دانش‌آموزان دستور تعطیلی یک مدرسه نامقاوم در شهر ارسک شهرستان بشرویه صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان جنوبی، احسان خسروی در پی بازدید از مدرسه‌ای در شهر ارسک بشرویه و اطلاع از وضعیت نامطلوب ساختمان این مدرسه، برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی و حادثه ناگوار دستور تعطیلی این مدرسه را صادر کرد.

وی گفت: با توجه به گزارشات واصله مبنی بر وضعیت نامطلوب ساختمان مدرسه بنت‌الهدی واقع در شهر ارسک بشرویه (سال ساخت ۱۳۳۴)، از این مدرسه بازدید به عمل آمد.

دادستان عمومی و انقلاب بشرویه ادامه داد: رسیدگی به وضعیت فضاهای آموزشی دارای بافت فرسوده که نیاز به تعمیر، تجهیز و در موارد لزوم تخریب و بازسازی بوده در دستور کار دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه قرار گرفته است.

وی افزود: رسالت اصلی نهاد آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی است و سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان به عنوان مهمترین رکن این مجموعه از دغدغه‌های دادستانی به عنوان مدعی‌العموم است، در همین راستا نظارت بر وظایف قانونی دستگاه‌ها و رعایت موازین و مقررات برای تأمین امنیت فضاهای آموزشی در دستور کار قرار گرفته و با جدیت پیگیری و دنبال می‌شود.

خسروی با تأکید بر لزوم پیشگیری از وقوع جرم و حفظ سلامت عمومی جامعه گفت: در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و مواد ۲ و ۵ دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، نظر به اینکه فضای آموزشی مذکور فاقد استحکام بنا و استانداردهای لازم برای فعالیت است، مقرر شد از امروز ضمن اتخاذ تدابیر لازم؛ مقدمات تعطیلی این واحد که اکنون با ۶۹ دانش‌آموز فعال است، حداکثر پایان سال تحصیلی جاری فراهم و نتیجه اقدامات به این دادستانی گزارش شود.

وی افزود: بدیهی است نظر به وضعیت خطرناک فضای آموزشی، فعالیت این واحد در سال تحصیلی بعد امکان‌پذیر نخواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب بشرویه تصریح کرد: برای اینکه لطمه‌ای به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان وارد نشود باید آموزش و پرورش باید در راستای برقراری عدالت آموزشی دانش‌آموزان در یکی دیگر از مدارس به تحصیل ادامه دهند و مدرسه بنت‌الهدی نیز تا زمان تعیین تکلیف از ناحیه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و اخذ مجوز و ایمنی‌های لازم تعطیل شود.

انتهای خبر/10

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از