حالت تاریک
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد:

هزینه‌کرد ۲۱میلیاردی برای تجهیز آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای استان

هزینه‌کرد  ۲۱میلیاردی برای تجهیز آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای استان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: طی سال ۱۴۰۲ برای خرید تجهیزات آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای استان ۲۱ میلیارد تومان هزینه کردیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، حسن کامرانی‌فرد امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته ملی مهارت گفت: در حال حاضر در خراسان جنوبی در بخش دولتی ۱۹ مرکز ثابت فعال است.

وی ادامه داد: ۸۶ کارگاه آموزشی، ۵۵۰ حرفه آموزشی در فنی و حرفه‌ای داریم و ظرفیت آموزش سالیانه ما در بخش دولتی ۲۰ هزار نفر است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه ۱۹ گروه هدف آموزش داریم افزود: در مجموع در سال ۱۴۰۲ در بخش دولتی ۲۹ هزار و ۲۹۰ نفر دوره آموزش برگزار شده است.

کامرانی‌فرد با بیان اینکه در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نیز در بخش دولتی ۸ هزار و ۲۵۴ نفر دوره آموزش در فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی داشته‌ایم، گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۵ مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای صادر شده و در حال حاضر ۴۱۶ آموزشگاه در خراسان جنوبی فعال است.

صدور ۲۲ هزار و ۶۳۶ گواهینامه مهارت

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی سه دپارتمان دپارتمان ملی معدن نهبندان، گوهرتراشی فردوس و صنعت لاستیک فعالیت دارند.

کامرانی فرد ادامه داد: مچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۲ هزار و ۶۳۶ گواهینامه مهارت توسط فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی صادر شده است.

وی گفت: همچنین در سال ۱۴۰۲ میزان ۲۱ میلیارد تومان برای تجهیزات، بهسازی و تعمیر لوازم کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای هزینه کردیم.

کامرانی‌فرد اظهار کرد: همچنین با همکاری شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ۶ نیروگاه خورشیدی را مراکز فنی و حرفه‌ای شش شهرستان استان پیگیری کردیم که هم در صرفه‌جویی مصرف انرژی و هم در بهره‌گیری از انرژی پاک و هم در حوزه آموزشی انرژی‌های نو مفید خواهد بود.

فعال‌سازی خوابگاه شبانه‌روزی در بیرجند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: تعمیر و بهسازی تأسیسات سرمایشی و گرمایشی مرکز نهبندان و تعمیر و بهسازی کارگاه ورودی مرکز خواهران جهت راه اندازی نمایشگاه دائمی انجام شده است.

وی افزود: در راستای عدالت آموزشی فعال‌سازی یک خوابگاه شبانه‌روزی را در بیرجند با همکاری خیرین داشتیم که اسکان و صبحانه و نهار متقاضیان را تأمین می‌کند.

وی تأکید کرد: ایجاد و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی تولیدات کارآموختگان را در مرکز خواهران بیرجند پیگیری کردیم.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محدودیت ندارد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی مطرح کرد: برنامه‌های آموزشی ما مختلف و جامعه هدف ما متعدد هست و محدودیت زمانی، مکانی و سنی نداریم.

به گفته وی؛ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار است و در مواردی بر حسب نیاز اعلامی یک کارخانه و یا معدن فعال یک دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای برگزار کرده‌ایم.

کامرانی‌فرد خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۶۳۲ نفر آموزش دیده‌اند که آمار این بخش از ابتدای طرح یعنی سال ۱۴۰۱ تعداد ۳ هزار ۳۳۷ نفر بوده است.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از