حالت تاریک
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:

۴ شهر خراسان‌جنوبی طرح جامع مدیریت پسماند دارند

۴ شهر خراسان‌جنوبی طرح جامع مدیریت پسماند دارند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر چهار شهر استان شامل بیرجند، خوسف، مود و سرایان طرح جامع مدیریت پسماند مصوب دارند که در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در کارگروه مدیریت پسماند استان با بیان اینکه روزانه ۳۲۵ تن پسماند در خراسان جنوبی تولید می‌شود، گفت: از این مقدار بیشترین با حدود ۱۲۰ تن پسماند در شهر بیرجند و کمترین با ۵۰۰ کیلوگرم در شهر ماژان و قهستان تولید می‌شود.

وی افزود: در خراسان جنوبی ۲۷ زباله‌گاه رسمی دفن پسماندهای شهرداری‌ها و چهار زباله‌گاه مشترک داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداران و دهیاران مدیریت و ساماندهی پسماند است، ادامه داد: در حال حاضر چهار شهر استان شامل بیرجند، خوسف، مود و سرایان طرح جامع مدیریت پسماند مصوب دارند که در حال اجرا است.

عباس‌زاده بیان کرد: طرح‌های مدیریت پسماند مابقی شهرداری‌های سطح استان نیز در حال تدوین و طی مراحل قانونی است.

عباس‌زاده با اشاره به ارزش اقتصادی زباله‌های قابل بازیافت، تأکید کرد: برای بهره‌برداری از پسماندها باید تفکیک زباله در مبدأ فرهنگ‌سازی شود و همچنین الگوی مصرف برای کاهش تولید پسماند نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه شهرستان سرایان از سال‌های گذشته طرح جامع مدیریت پسماند داشته است، تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید و ترکیب جمعیتی و میزان مصرف، اطلاعات مربوط به شهرستان به‌روزرسانی شد و امروز در این کارگروه بحث بازنگری و به‌روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان سرایان مصوب شد.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از