حالت تاریک

مشکل اصلی ابر‌پروژه ریلی خراسان‌جنوبی تامین آب است

مشکل اصلی ابر‌پروژه ریلی خراسان‌جنوبی تامین آب است

ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور یکی از مشکلات اصلی اجرای طرح راه آهن خراسان جنوبی را موضوع تامین آب کارگاه‌های پیمانکاری عنوان کرد.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور  با همراهی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده مردم قاینات و زیرکوه و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به منظور تسریع اجرای طرح راه‌آهن یونسی _قاین _ بیرجند از این پروژه ریلی بازدید کرد.

لازم به ذکر است در این بازدید ایستگاه قاین نیز جانمایی شد.معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور در جریان بازدید از طرح راه آهن یونسی _ قاین _ بیرجند اظهارداشت: روند کار با سرعت خوبی پیش می‌رود.

خطیبی با اشاره به اینکه طرح راه آهن یونسی _ قاین _ بیرجند یکی از مهم ترین طرح های وزارت راه و شهرسازی است افزود: کریدور شرق کشور ۸۸۱ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر آن در خراسان رضوی،۴۵۰ کیلومتر در خراسان جنوبی و ۳۸۱ کیلومتر در سیستان بلوچستان در حال اجرا است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور گفت: باید با هماهنگی بین دستگاهی برای توسعه این طرح تلاش کنیم.خطیبی یکی از مشکلات اصلی اجرای این طرح را موضوع تامین آب کارگاه‌های پیمانکاری عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم با پیگیری و رفع مشکلات پیمانکاران با سرعت بیشتری برای توسعه این طرح اقدام کنیم، تا خراسان جنوبی بیست و پنجمین مرکز ریلی باشد.

علیرضا عباس زاده، معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: با پیگیری‌های انجام شده نگرانی‌ها برای تامین منابع مالی حل شده که این مهم گره بزرگی از مشکلات پیمانکاران را حل می کند.

وی افزود: برای تامین آب، سوخت و همچنین مصالح جلساتی برگزار شده و مشکلات هر چه زودتر برطرف می شود.
 
 وی همچنین با اشاره به این که تامین نیروی انسانی و ماشین آلات برای پیمانکاران از جمله مشکلات است گفت: پیمانکاران جدیت لازم را در روند پیشرفت طرح داشته باشند تا این طرح در کمترین زمان به سر انجام برسد.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه راه‌آهن یونسی _ قاین _ بیرجند یک محور تثبیت شده و مصوب هئیت دولت است افزود: امروز در تمام قطعات آن پیمانکاران با یک اراده قوی و با حمایت هایی که از طرف وزارت راه و شهرسازی و همچنین دولت شده فعال هستند.

وی گفت: بعضی از موانع پیمانکاران در استان از قبیل تعیین تکلیف مالکین اراضی و یا تامین آب می تواند قابل حل باشد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از