حالت تاریک
منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی مکانی امن برای سرمایه‌گذاری
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی عنوان کرد:

منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی مکانی امن برای سرمایه‌گذاری

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت:با توجه به شرایط موجود منطقه ویژه اقتصادی استان آماده پذیرش هر نوع سرمایه‌گذاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان حسین زارعی در جریان تور رسانه ای اصحاب رسانه با بیان اینکه ما در منطقه ویژه اقتصادی استان آماده پذیرش هر نوع سرمایه‌گذاری هستیم اظهار داشت: دو سایت در بیرجند و مرز ماهیرود ۸۳۰ هکتار مساحت دارند .

وی به مزیت‌های سرمایه گذاری در این مناطق اشاره و گفت:سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی عام است و به همین لحاظ می‌توانیم پذیرای هر نوع سرمایه‌گذاری باشیم. 

زارعی با تاکید بر اینکه روند صدور مجوزها از صفر تا ۱۰۰ در منطقه ویژه و ظرف ۲۴ ساعت انجام می‌گیرد، افزود:در منطقه ویژه اقتصادی پنجره واحد را با استقرار ادارات، واحدها و بانک هایی مثل گمرک، جهاد کشاورزی،استاندارد، واحد کار و اشتغال، بانک مهر ایران، بورس و... تکمیل کرده ایم و سرمایه گذاران نیاز به مراجعه دستگاه‌های اجرایی ندارند. 

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اشاره و عنوان کرد:تا کنون ۴۸۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند که ۹۵ درصد آنها در واحدهای مستقر در منطقه مشغول بکار شده‌اند. 

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه در تلاش هستیم دانشگاه افغان را در سایت راه اندازی کنیم،اظهار امیدواری کرد پردیس بین المللی در منطقه ویژه راه اندازی شود. 

زارعی هم چنین از آسفالت محوطه منطقه منفصله اقتصادی در مرز ماهیرود تا دو ماه آینده و تکمیل زیرساخت هایی مثل آب، برق، گاز، مخابرات، دوریین مدار بسته و... به طور ۱۰۰ درصد خبر داد و افزود:تمام این زیرساخت ها و اتفاقات خوب ظرف ۵ سال اخیر رقم خورده است. 

۵۵ درصد صادرات افغانستان از مرز ماهیرود

وی با تاکید بر اینکه ۵۵ درصد صادرات به کشور افغانستان از مرز ماهیرود انجام می شود، ادامه داد:۷۱ منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که ۳۴ تا فعال است و در این بین خراسان جنوبی رتبه ۵ کشور را به خود اختصاص داده است. 

وی به جایگاه خوب و قابل قبول منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در شورای عالی مناطق آزاد کشور هم گریزی زد و در مورد تامین ایمنی واحدهای پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه هم عنوان کرد:قطعا برای تبدیل شدن استان خراسان جنویی به یک استان صنعتی با مخاطراتی هم مواجه خواهیم بود ولی تلاش ما تامین ۱۰۰ درصدی مباحث ایمنی است.

زارعی با اشاره به آتش سوزی که در اولین واحد هیدروکربن استان در منطقه ویژه بیرجند رقم خورد و خساراتی را به سرمایه گذار وارد آورد، افزود:بعد از این اتفاق با کارکارشناسی و بررسی میدانی از واحدهای مشابه در سراسر کشور، جمع بندی خوبی از مباحث ایمنی صورت گرفت که حوزه مدیریت بحران استانداری با همکاری مدیریت بحران کشور در صدد هستند این جمع بندی را در قالب پنجره واحد به کل کشور ابلاغ کنند.

وی ادامه داد:هر چند هزینه های این واحدها برای تامین ایمنی با احتساب این دستورالعمل جدید ۳ الی ۴ برابر می شود اما قطعا در آینده این سخت گیری ها به نفعشان تمام خواهد شد. 

انتهای پیام/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از