حالت تاریک
مکانیزه شدن معادن‌طبس در سطح ملی پیگیری شود
استاندار خراسان جنوبی:

مکانیزه شدن معادن‌طبس در سطح ملی پیگیری شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۱۷ معدن زغال‌سنگ در طبس تنها یک معدن مکانیزه است، گفت: مکانیزه شدن معادن زغال‌سنگ طبس در سطح ملی پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، جواد قناعت صبح سه‌شنبه در جلسه تشریح سانحه معدن طبس که با حضور آیت‌الله مروی نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب به طبس در حال برگزاری است، گفت: طی روز گذشته دیداری با خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس داشتیم و مطالبات آنان را پیگیری خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه منطقه پرورده طبس بهترین منطقه زغال‌سنگی کشور است، ادامه داد: ۷۶ درصد زغال‌سنگ کشور از طبس تهیه می‌شود و تعطیل کردن معادن منطقه کار منطقی نیست چون نه تنها استان بلکه کشور هم به آن نیاز دارد. 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: باید بحث مکانیزه کردن شرکت‌های معدنی حاضر در این منطقه مورد توجه قرار گیرد چون در حال حاضر ۱۶ معدن مکانیزه نیست و انتظار داریم در سطوح ملی این موضوع پیگیری شود.

قناعت بیان کرد: از ۱۷ معدن زغال‌سنگ در طبس تنها یک معدن مکانیزه است که انفجارات آن، تلفات انسانی ندارد اما ۱۶ معدن دیگر به دلیل مکانیزه نبودن همچنان در این حوادث، تلفات دارند که باید مکانیزه شدن آن‌ها در سطح ملی پیگیری شود. 

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: برخی از صنایع داخلی همچون ذوب آهن بدهی‌های سنگینی به معادن زغال‌سنگ طبس دارند که باید برای تامین اعتبار حقوق کارگران و مکانیزه شدن معادن، هر چه سریعتر مطالبات معادن را پرداخت کنند تا از تعطیلی معادن جلوگیری شود.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از