حالت تاریک
خاورستان گزارش می‌دهد؛

وحدت امت اسلامی تنها راه مقابله با مستکبرین

وحدت امت اسلامی تنها راه مقابله با مستکبرین

وحدت امت اسلامی موجب انسجام بیش ازپیش کشورهای اسلامی و تقویت موضع مقابله با مستکبرین عالم ازجمله رژیم صهیونیستی می‌شود تا پایان جنایات این رژیم رقم بخورد و پیروزی ملت‌های مسلمان ازجمله مردم بی‌دفاع فلسطین عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، هفته وحدت از ۱۲ ربیع‌الاول سالگرد میلاد پیامبر اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات شیعه است.

حضرت امام خمینی (ره) را می‌توان بزرگ‌ترین منادی وحدت در عصر حاضر دانست که در اظهارنظرات خود بار‌ها به این مهم تأکید ورزیدند و ملت‌های مسلمان جهان اسلام و مسئولان و جریان‌های سیاسی را پایبندی به اصل وحدت دعوت کردند. ایشان وحدت را «رمز پیروزی» دانسته و خطاب به مسلمانان عالم اعلام می‌دارد: «ای مسلمانان جهان و‌ای پیروان مکتب توحید! رمز تمامی گرفتاری‌های کشور‌های اسلامی اختلاف کلمه و عدم هماهنگی است و رمز پیروزی، وحدت کلمه و ایجاد هماهنگی است... همه برای اسلام و به سوی اسلام و برای مصالح مسلمین و گریز از تفرقه و جدایی و گروه گرایی که اساس همه بدبختی‌ها و عقب‌افتادگی‌هاست».

شاید آن روز که حضرت امام ایام مبارک میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را هفته وحدت نامگذاری کرد، کسی بر اهمیت این نامگذاری و ضرورت آن تا به این اندازه که امروز شاهد آن هستیم واقف نبود. گذر زمان و تحولات چهاردهه اخیر نشان داد که استراتژی «ایجاد تفرقه» همواره مهم‌ترین راهبرد تهاجم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بوده که در سطوح مختلف تلاش دارند تا ملت ایران و جهان اسلام را پاره پاره و در حال تنش و درگیری ببینند. 

وحدت و همدلی تنها راه نجات امت های اسلامی است. در حقیقت وحدت امت اسلامی موجب انسجام بیش ازپیش کشورهای اسلامی و تقویت موضع مقابله با مستکبرین عالم ازجمله رژیم صهیونیستی می‌شود تا پایان جنایات این رژیم رقم بخورد و پیروزی ملت‌های مسلمان ازجمله مردم بی‌دفاع فلسطین عملیاتی شود.

وحدت مسلمان پیروزی جبهه حق را تسریع می‌بخشد

حجت‌الاسلام امین مطهری‌مقدم در همین رابطه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» گفت: با توجه به اهمیت وحدت امت اسلامی، تاکیدات فراوانی در آیات و روایات بر حفظ وحدت و اجتناب از تفرقه از طرف خداوند متعال و همچنین پیامبر اسلام (ص) به مسلمانان شده است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی ادامه داد: نامگذاری هفته وحدت از طرف امام راحل در جهت تقویت و استحکام وحدت امت اسلامی و ارائه الگو و نمونه عملی برای ما مسلمانان بود که در تمام مسایل عمده اختلافی بیندیشند و راه‌های وحدت و اتفاق را جستجو کنند نه اینکه بکوشند تا نقاط اختلاف را از لابه‌لای کتاب‌ها و از گذشته تاریخ متلاطم که حاوی برخورد‌ها و تضاد‌ها است، بیرون بکشند و هر مساله جزیی را بزرگ‌نمایی کنند، چون که این راه امت اسلامی را متفرق‌تر و در برابر دشمنان ناتوان‌تر می‌کند.

مطهری‌مقدم با بیان اینکه امام خمینی(ره) بارها در سخنان خود ملّت ایران را به حفظ وحدت و اتّحاد سفارش کرده‌اند به این جهت که ایشان وحدت عموم ملّت را رمز پیروزی می‌دانستند، عنوان کرد: به عبارتی وحدت ملّی باعث به ثمر رسیدن انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) شد.

وی تصریح کرد: وحدت به این معنی نیست که فقط یک فکر و سلیقه وجود داشته باشد که چنین چیزی عملی نیست .انسان‌ها نظرات و افکار متفاوت و مخالف یکدیگر دارند و این طبیعی است، مهم این است که با داشتن این اختلاف‌نظرها، در رسیدن به یک هدف و مقصد واحد بتوانند اختلاف‌ها را کنار بگذارند و با هم متّحد شوند نه اینکه دشمن هم باشند و باعث آسیب رسیدن به کشور شوند. 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در قرآن نیز تقوی پايه اصلی وحدت معرفی شده است، گفت: خداوند در سوره آل‌عمران می‌فرماید:«اي اهل ايمان از خدا بترسيد چنانچه شايسته خدا ترس بودن است. (پيوسته به ياد او باشيد و شکر نعمتش بجاي آريد) تا نميريد جز به دين مبين اسلام، و همگي به رشته دين خدا چنگ زده و به راه‌های متفرق (مدعيان دين‌ساز) نرويد.»

وی با بیان اینکه به فرمایش رهبر معظم انقلاب نسخه‌ شفابخش امت اسلامی وحدت و‌ انسجام است، افزود: عوامل وحدت‌آفرین می‌تواند ایجابی مانند قرآن، سنت و پیامبر(ص) باشد یا نه یک موقع هم دشمنان ما می‌توانند عامل وحدت امت اسلامی باشند و‌ مقاومت مردم مظلوم غزه و فلسطین عیان کرد این آیه قرآن را که «هر آینه دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان را خواهی یافت».

 مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی نشان داد که این‌ها به هیچ اصول دینی، شرعی و قانونی و بین‌المللی پایبند نیستند، ادامه داد: امروز می‌بینید در بین مردم امریکا و اروپا و اقصی نقاط دنیا برای مظلومیت مردم غزه انسجام و وحدت شکل گرفته است.

مطهری‌مقدم در ادامه با اشاره به مسئولیت کشورهای اسلامی در آزادی قدس بیان کرد: اگر دین حاکمیت و نظام پیدا کند قطعاً برای دشمنان مانع خواهد بود و امروز باید این نگاه درست قرآنی را بین مسلمین ترویج دهیم تا به این ضرورت برسند که همه ذیل پرچم رسول الله جمع شوند و‌ حاکمیتی را بر اساس قرآن و مکتب رسول‌الله شکل دهند و نسبت به دشمنی دشمنان اسلام حساس باشند و نسبت به مظلومیت مظلومان عالم بی‌تفاوت نباشند.

وی تأکید کرد: مسلمانان باید دادخواهی و مظلومیت مسلمان در هر نقطه‌ جهان را بشنوند و برای کمک و نجات او احساس وظیفه و مسئولیت کنند.

 مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اگر ما بخواهیم در این دنیا عبودیت و حاکمیت الله را مستقر کنیم همیشه سدی به نام طاغوت در مقابل آن ایستاده است، گفت: امروز هم طاغوت زمان را به عیان می‌بینیم و ما با اخوت و برادری و زیست مومنانه در کنار هم باید این اتحاد و انسجام را در مقابل طاغوت زمان(رژیم اسرائیل و آمریکا) ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: برای اینکه عالم را فتح و حکومت امان(عج) را مستقر کنیم باید امت اسلام برادرانه در کنار هم زندگی کنند و بتوانند امت واحده اسلامی را حول محور قرآن و‌ مکتب رسول‌الله به وجود بیاورند و برای حکومت امام زمان(عج) بسترسازی کنند.

وی تأکید کرد: انسجام و وحدت آحاد مسلمان جهان و حمایت آنان از مقاومت مردم مظلوم غزه در مقابل رژیم غاصب اسرائیل و اروپای وحشی، می‌تواند بر اقتدار امت اسلامی بیفزاید و پیروزی جبهه حق تسریع ببخشد.

راه نجات غزه وحدت مسلمین است
فرمانده سپاه شهرستان درمیان نیز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» به موضوع وحدت به عنوان رمز پیروزی  ملت ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان برای دستیابی به اهداف خود و به بردگی کشاندن ملت، با ایجاد تفرقه و دودستگی تلاش می‌کنند تا بدینوسیله بتوانند مردم را به زانو درآورده و رشد و تعالی آنان را متوقف کنند.

محمدعلی بشیری ادامه داد: آنچه دشمنان را در این مسیر ناکام گذاشته، تمرکز بر وحدت در سایه‌سار عمل به فرامین قرآن و پیاده‌سازی فرامین امامین انقلاب بوده است.

وی به اهمیت دفاع مقدس در چهل و چهارمین سالگرد این ایام خجسته پرداخت و افزود: ما توانستیم با وحدت، ایمان به مسیر و ولایت‌مداری، دنیای شرق و غرب را به زانو درآوریم و آنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذاریم.

بیت‌المقدس محور وحدت‌بخش جامعه اسلامی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» با بیان اینکه وجود وحدت در بین مردم جامعه اسلامی می‌تواند آثار و برکات فراوانی داشته باشد، گفت: هفته وحدت و ضرورت آن می‌تواند گام مهمی در راستای وحدت مسلمانان باشد. تمامی مسلمانان باید با توجه به اتحاد و انسجام خویش را حفظ کنند و با اتحاد خویش توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کنند.

حجت‌الاسلام حسن رحیمی ادامه داد: با توجه به اینکه قبله اول مسلمانان بیت‌المقدس خودش باید به عنوان یک محور وحدت‌آفرین در بین جامعه اسلامی باشد و مورد وفاق همه مسلمانان است حمایت از مردم مظلوم فلسطین نقش موثری در نابودی کفر و استکبار خواهد داشت.

به گفته وی؛ اگر مسلمانان با هم متحد شده و بتوانند با قدرت اتحاد و انسجام جلوی زورگویی قدرت‌های ظالم و مستکبر از جمله رژیم غاصب صهیونیستی را بگیرند مسلماً در پیروزی مردم فلسطین و آزادسازی قدس شریف موفق خواهند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به بیان آثار و برکات اخوت اسلامی و فضایل اخلاقی در همزیستی مسلمانان پرداخت و عنوان کرد: وجود با برکت پیامبر گرامی اسلام نمونه و مصداق بارز این صفات و برجستگی‌های ویژه بود و برکتی که در هفته وحدت وجود دارد به واسطه وجود آقا رسول‌الله است.

رحیمی افزود: انسان‌هایی که بتوانند از این ظرفیت در زندگی و در جامعه خود استفاده کنند متخلق به اخلاق اسلامی و فضایل اخلاقی خواهند شد چرا که پیامبر گرامی اسلام ‌خواست در جامعه اخلاق اسلامی نمود پیدا کند و خودش از مهم‌ترین اشخاصی بود که روی این موضوع تاکید داشت.

وی تأکید کرد: وقتی اخوت و برادری در بین مردم جامعه زیاد شود به مراتب وحدت مردم در جامعه اسلامی زیاد خواهد شد و زمانی که وحدت زیاد بشود هر قدرتی و هر دشمنی وارد این جامعه شود شکست خواهد خورد.

بدون هیچ شک و شبهه‌ای، رژیم‌صهیونیستی در روزگار ما، بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت منطقه و جهان اسلام است؛ تهدیدی که جز با تمسک به ایجاد جبهه واحد در پرتو وحدت میان مذاهب اسلامی نمی‌توان در برابر آن ایستاد و از کیان امت اسلام دفاع کرد.

در همین چند ماه اخیر در برابر چشم جهانیان و امت مسلمان بیش از ۴۰ هزار نفر از مسلمانان بی‌دفاع در غزه به‌ شهادت رسیده‌اند که بیش از ۱۱هزار تن از آن‌ها کودک بوده‌اند. اما ۲ میلیارد مسلمان تسلیم یک اقلیت صهیونیست هستند و در برابر هر ظلم و جنایت آن‌ها ساکت‌اند. سئوال اینجاست آیا این عزت و شوکتی است که رسول‌الله(ص) برای مسلمانان به ارمغان آورد؟ آیا هنور وقت آن نرسیده است که جهان اسلام به یک جبهه واحد و متحد تبدیل شود و بشریت را از چنگال صهیونیست و لیبرال دموکراسی غرب نجات دهد؟

انتهای خبر/۱۰

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از