حالت تاریک
مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی خبر داد:

پایدارسازی آب ۲۳ روستای خراسان‌جنوبی

پایدارسازی آب ۲۳ روستای خراسان‌جنوبی

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی گفت: با وارد مدار شدن آزمایشی پروژه درویش‌آباد خراسان جنوبی، هزار و  ۹۷۰ نفر در قالب ۶۳۸ خانوار از نعمت آب آشامیدنی پایدار برخوردار شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» و به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب خراسان جنبوی، مهدی دوستی گفت: عملیات اجرایی در راستای رفع تنش آبی و پایدارسازی ۲۱ روستا از شهرستان سربیشه و بیرجند و آبرسانی جدید به دو روستای سربیشه از سال ۱۳۹۱  شروع شد.

وی افزود: انجام پروژه شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه عمیق در دشت سربیشه با توان تولید ۱۵ لیتر بر ثانیه با تکمیل برق‌رسانی، احداث اتاقک و حصارکشی، احداث ۴ باب مخزن با حجم هزار و ۳۶۰ متر مکعب و یک ایستگاه پمپاژ، اجرای خطوط انتقال به طول ۳۲ کیلومتر در اقطار ۲۵۰ و ۲۰۰ میلیمتر از نوع GRP، چدن وپلی اتیلن به همراه احداث حوضچه های شیرآلات مربوطه بوده است.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی تشریح کرد:  این پروژه در دو بخش شامل قرارداد تحت پیمان قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و قسمتی هم از محل طرح‌های آبرسانی به مجتمع‌های روستایی و تحت پیمان پیمانکاران استان در مقاطع مختلف زمانی انجام گرفته است. 

دوستی ادامه داد: این پروژه که در مراحل انتهایی آن قرار داشت با توجه به ضرورت ناشی از گرمای هوا و فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و جمعیت بالای مردم در روستاهای بیرجند وسربیشه با یک اقدام اضطراری، بهره‌برداری از آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا با همکاری گروه‌های امانی و  نیروهای امورهای آبفای بیرجند و سربیشه در جهت تسریع کار و کمک به پیمانکاران پروژه، اقدامات لازم انجام و ۲۳ روستای دو شهرستان از نعمت آب پایدار برخوردار و از آبرسانی سیار حذف شدند.

دوستی بیان کرد: با وارد مدار شدن آزمایشی پروژه درویش‌آباد خراسان جنوبی، هزار و  ۹۷۰ نفر در قالب ۶۳۸ خانوار از نعمت آب آشامیدنی پایدار برخوردار شدند.

انتهای خبر/10

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از