حالت تاریک
کشف بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کالا و سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان‌جنوبی عنوان‌کرد:

کشف بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کالا و سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کالا‌ها و سوخت قاچاق از ابتدای سال تاکنون در خراسان جنوبی کشف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، یدالله دهقانی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق، ۳۵ تن انواع مواد خوراکی، ۲۵۰۰ دستگاه لوازم خانگی، ۱۲ هزار قلم لوازم آرایشی، ۱۷هزار و ۵۰۰ دستگاه لوازم یدکی، ۵۰۰ دستگاه تجهیزات یارانه، ۱۲ هزار متر پارچه، ۱۴ هزار البسه، ۲۴ تن الوار و فرآورده‌های جنگلی، ۴۵۰۰ تجهیزات پزشکی و ۶۸ هزار پاکت سیگار به صورت قاچاق کشف شده که ارزش آنها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: پرونده این کالا‌ها بر حسب قانون به تعزیرات یا دادسرای عمومی انقلاب و خود کالا به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ارسال می‌شود.

وی گفت: یکی از چالش‌های استان خودرو‌های شوتی و مبارزه با آنهاست؛ پارسال ۳هزار و ۵۰۰ خودرو شوتی و از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ خودرو شوتی گرفتیم و به شدت با این مسئله برخورد می‌کنیم؛ از جمله کار‌هایی که برای مبارزه با این مورد انجام می‌دهیم می‌توان به شناسایی محل‌های اصلی و فرعی عبور این خودرو‌ها، شناسایی محل‌های دپو سوختی و فروش سوخت، شناسایی افرادی که با سوخت‌کش‌ها در ارتباط هستند، توقیف خودرو‌ها به مدت ۳ تا ۶ ماه و برخورد‌های گسترده‌ای که انتظامی انجام می‌دهد اشاره کنیم؛ بحث خودرو‌های سوخت کش یک اقدام فرا استانی بوده و بالای ۸۰ درصد این خودرو‌های توقیفی از استان‌های دیگر هستند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی افزود: همچنین در بحث مبارزه با قاچاق‌های سازمان یافته و کلان از ابتدای سال تاکنون ۵ باند سازمان یافته قاچاق سوخت که ۷۵۰ هزار لیتر قاچاق داشتند و یک باند سازمان یافته کالا که ۲۰ میلیارد تومان ارزش کالا‌ها بود را شناسایی و متلاشی کردیم؛ این موارد متعلق به استان نبودند ولی مبدا آنها از مرز کشورمان یا همان ماهیرود بود.

دهقان گفت: در بحث کشفیات و جرایم اقتصادی نیز موارد شناسایی شده به صورتی بود که ۴۳۰ میلیارد تومان استیفای حقوق بیت المال داشتیم و در تعداد موارد به طور مثال ۱۵ پرونده زمین خواری، ۴۰ پرونده نظام تولید و توزیع و ۱۱ پرونده احتکار داشتیم.

وی افزود: از جمله چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم این است که امر مبارزه با قاچاق امری فرا دستگاهی و جمعی است و همه دستگاه‌ها همزمان با هم باید فعالیت کنند، این مبارزه با دستورالعمل اجرایی نمی‌شود بلکه باید به صورت میدانی فعالیت کرد؛ لذا انتظار داریم همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها مطابق با چیزی که قانون برای آنها تعریف کرده همکاری بیشتری را برای نتیجه بهتر و موثر داشته باشند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: چالش دیگرمان این است که ما یک استان مرزی و در مسیر جنوب به شمال هستیم و نیاز داریم که تجهیزات الکترونیکی و فنی داشته باشیم به طور مثال در استان نیازی ویژه‌ای به دستگاه ایکس ری کامیونی داریم. 

دهقان افزود: مردم می‌توانند تخلفاتی که در حوزه‌های قاچاق کالا، ارز، گمرک و پلیس اقتصادی مشاهده می‌کنند را از طریق شماره ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از