حالت تاریک
خاورستان گزارش می دهد؛

افزایش ۱۲۰درصدی اجاره بهاء مجتمع میرداماد بیرجند

افزایش ۱۲۰درصدی اجاره بهاء مجتمع میرداماد بیرجند

جمعی از مستاجرین مجتمع میرداماد بیرجند تحت‌نظر شرکت برآوند از افزایش ۱۲۰ درصدی اجاره‌بها گلایه کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، جمعی از مستاجرین ۱۴۰ واحد  مجتمع میرداماد بیرجند تحت‌نظر شرکت برآوند از افزایش ۱۲۰ درصدی اجاره‌بها گلایه کردند.

یکی از این مغازه‌داران به خاورستان گفت : در حالی اجاره‌بها این مغازه‌ها ۱۲۰ درصد افزایش یافته که بعضی از کاسبان به مدت ۱۰ سال مستاجر بوده و پس از تبلیغات بسیار باعث رونق این واحدها و حق کسب و پیشه شده و هم چنین حداقل بیش از ۵۰۰ خانوار در این واحدها مشغول به کار هستند و از طرفی رکود و کسادی بازار هم وجود دارد.

به گفته چهکندی سال گذشته ۲۰ میلیون تومان رهن و ۵میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کردیم که امسال این مبلغ به ۶۵ میلیون تومان رهن و ۱۰ میلیون تومان اجاره افزایش یافته است.

یکی دیگر از کسبه‌ها هم از این وضعیت گلایه داشت گفت: همچنین بابت هر روز تاخیر در پرداخت اجاره دیر کرد مبلغ یک سی‌ام اجاره که در قراداد هم قید شده (۱۸۰ هزار تومان) به ازای هر روز دیرکرد اجاره اضافه شده و از مستاجر گرفته می‌شود و همین موضوع باعث ایجاد استرس و بی‌انگیزگی و ناامیدی در کار، برای مستاجرین شده است.

یکی دیگر از کسبه هم گفت: با توجه به حجم بالای تبلیغات و هزینه‌های جاری و حق کسب و پیشه در این چند سال جابجایی برای این واحدها مشکل است و متاسفانه این روند هر سال تکرار و صدای ما مستاجرین به جای نمی‌رسد.

به گفته چاجی این مغازه‌داران مستاجران شرکت (برآوند)‌ هستند، اما انگار از تهران هدایت می‌شود و با وجود بارها اعتراض به نماینده این شرکت در بیرجند اما نتیجه‌ای به دست نیاوردیم.

به گفته یکی دیگر از کسبه یه یال است که وضعیت اجاره این مغازه‌ها اسفناک است سال گذشته هم اجاره ۵۰درصد افزایش یافت اعتراض به فرمانداری و استانداری هم کردیم اما به نتیجه نرسیدیم.

وی افزود: افراد بسیاری روزی خانواده خود را از این مغازه‌ها به دست می‌آورند و خوشایند نیست که جلوی روزی آن‌ها گرفته شود. 

به گفته زمانی که اجاره افزایش می‌یابد کاسب به اجبار باید تعطیل کند یا درصد سود را افزایش دهد که این بین مصرف کننده ضرر می‌کند و در مجموع جامعه متضرر می‌شود.

وی از مسئولان مربوطه خواستند گوش شنوایی برای رفع مشکلشان باشند و فقط به وعده‌ها اکتفا نکند.

انتهای خبر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از