حالت تاریک
همزمان با هفته جهاد کشاورزی؛

۱۲۰ پروژه بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود

۱۲۰ پروژه بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افتتاح ۱۲۰ پروژه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمدحسین اکبری روز یکشنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: فرمان رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جدید «جهش تولید با مشارکت مردم» با کمک مردم در بخش کشاورزی قابل تحقق است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی زیربنای تحول اقتصادی است، افزود: در هفته جهاد کشاورزی امسال ۱۲۰ پروژه با اعتبار ۲۳۶ میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد که به نسبت سال قبل، سهم مردم و تسهیلات کشاورزی افزایش یافته است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: با افتتاح این پروژه‌ها برای ۱۱۱ نفر در استان شغل ایجاد می‌شود و ۱۶ هزار و ۷۱۰ نفر از مزایای آنها بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: بیشترین پروژه‌های افتتاحی بخش کشاورزی استان به ترتیب در بخش آب و خاک با ۶۸ پروژه، تولیدات دامی ۱۷ پروژه و امور عشایر ۱۴ پروژه است.

اکبری با بیان اینکه آبیاری طرح فشار در ۴۰ هزار و ۳۳۸ هکتار از اراضی خراسان جنوبی اجرایی شده است، ادامه داد: ابا این اقدام ۹۳ میلیون مترمکعب در مصرف آب بخش کشاورزی مدیریت شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه اجرای روش‌های نوین آبیاری سال گذشته رتبه سوم کشوری را کسب کردیم و خراسان جنوبی از این نظر در سطح کشور پیش‌رو است.

اکبری ادامه داد: با همه اقداماتی مدیریتی انجام شده، بازدهی آبیاری از ۲۵ درصد به ۴۸.۵ درصد در بخش کشاورزی استان افزایش یافته است.

وی با اشاره به مدیریت مصرف برق فصل گرما در بخش کشاورزی استان تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت در صورت مشکل پایداری برق در کشور، باید چاه‌های کشاورزی روزانه پنج ساعت خاموش شود که این کار به ضرر تولید در بخش کشاورزی است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده برای رفع مشکل تامین برق در بخش کشاورزی استان ۵۰ کیلووات انرژی خورشیدی نصب شود به گونه‌ای که در تمامی شهرستان‌ها نصب نیروگاه خورشیدی در ۲۰۰ چاه با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برنامه‌ریزی شده‌ است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۷ مرکز خرید گندم در خراسان جنوبی فعال است، گفت: تا کنون ۵ هزار و ۱۰۲ تن گندم خریداری شده و همچنین ۵۰ درصد وجه قیمت گندم نیز تأمین شده است و پیگیر واریز آن هستیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای ثبات قیمت در بازار ۴۴۵ تن برنج هندی، ۲هزار و ۳۰۸ تن شکر صنف صنعت، ۳۷۵ تن شکر خانواده توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در اکثر شهرستان‌ها دنبال می‌شود گفت: متقاضیان ایجاد شهرک گلخانه‌ای را در اولویت پرداخت تسهیلات قرار داده‌ایم.

اکبری یادآور شد: برای ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی مجتمع گلخانه‌ای پیش‌بینی شده که ظرفیت گلخانه‌ای محمدیه و درمیان نیز تکمیل شده است و در این زمینه شاهد اتفاقات بسیار خوبی بوده‌ایم.

وی در ادامه گفت: ۱۶ هزار میلیارد ریال خسارت ناشی از سیل فصل بهار به بخش کشاورزی استان بوده که میزان خسارات به سازمان مدیریت بحران کشور و وزارتخانه اعلام شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ۳۵۳ رشته قنات در استان از سیل خسارت دید که از این تعداد ۳۳۰ رشته مسدود و ۶۴ رشته قنات بازسازی شده است.

اکبری در پایان افزود: اعتبارات خوبی برای جبران خسارت سیل از وزارت کشور به زودی به استان اختصاص می‌یابد تا بتوانیم بخشی از خسارت وارده را جبران کنیم.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از