حالت تاریک
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی:

۴۱ پروژه ورزشی در هفته دولت افتتاح می‌شود

۴۱ پروژه ورزشی در هفته دولت افتتاح می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در هفته دولت امسال هم ۴۱ پروژه ورزش و جوانان استان آماده افتتاح خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، سید محمدرضا طالبی در نشست وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون شاهد افتتاح و بهره برداری ۶۲ باب زمین چمن وزرشی با مساحت ۹۲ هزار و ۲۵۰ متر مربع با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان در استان بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تا پایان سال ۴۳ باب زمین ورزشی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان به بدر سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: ۱۱ باب زمین ورزشی امروز با حور وزیر ورزش افتتاح می‌شود که جزو همین ۴۳ باب زمین است و مابقی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

طالبی از افتتاح و بهره‌برداری ۷ باب سالن ورزشی استان به مساحت ۱۲ هزار متر مربع خبر داد و گفت: این تعداد سالن با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان از ابتدای دولت تا کنون هست که امروز یک مورد از این تعداد، افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: تا پایان سال جاری هم ۵ باب سالن ورزشی سقف پوشیده افتتاح خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در هفته دولت امسال هم ۴۱ پروژه ورزش و جوانان استان آماده افتتاح خواهد بود.

طالبی با بیان اینکه انجام پروژه های عمرانی ورزش و جوانان در استان، آرزوی دیرینه مردم استف گفت: پروژه ها در دولت شهید رئیسی با دید عدالت محوری در دستور کار بود.

نیاز ۸ میلیارد تومانی روشنایی سالن‌ها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی در این نشست ضمن گلایه از نداشتن روشنایی سالن‌های ورزشی استان گفت: این مهم نیازمند ۸ میلیارد تومان اعتبار است، اولین مطالبه ما تعمیر و تجهیز سالن‌های ورزشی است چراکه درآمد و متولی ندارد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به محرومیتهای استان، گفت: برای اولین بار در دولت شهید رئیسی وزیر ورزش را دیدیم چراکه پروازهای ما متناسب نیست، محرومیت‌های استان از همین باب مشخص است و نمی‌توان دغدغه‌ها را مستقیم به مسئولان رساند.

ربیعی با بیان اینکه از ۲۵۰ مکان ورزشی استان خراسان جنوبی، ۷۰ مکان ورزشی در شهرستان ها مستقر و مابقی در سطح روستاها است که درآمدزایی برای ورزش و جوانان ندارد گفت: پروژه‌های ۲۰ تا ۳۰ میلیاردی ما در استان به خاطر یک روشنایی متوقف شده است، در نهبندان که یکی از شهرستان های کم برخوردار است دو سالن ورزشی ما به خاطر ۲۰۰ میلیون تومان گازکشی متوقف شده بود.

وی ضمن گلایه از نداشتن روشنایی سالن‌های ورزشی استان گفت: این مهم نیازمند ۸ میلیارد تومان اعتبار است، اولین مطالبه ما تعمیر و تجهیز سالن های ورزشی است چراکه درآمد و متولی ندارد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ساتخر طبس با اندک اعتباری زنده می شودف گفت: شهرستان طبس ما یک استخر فعال ندارد در حالی که با ۵۰۰ میلیون تومان می توان این دغدغه را رفع کرد.

وی پیشنهاد ۲۵ میلیاردی از وزیر ورزش بابت تعمیر و تجهیز سالن های ورزشی و مرمت و بازسازی سیستم های اداری کرد و افزود: خانه جوان ما، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با همت معاون استاندار پنج میلیارد اعتبار گرفته است اما باز هم تکمیل نمی‌شود، برای سیستم گرمایشی و سرمایشی ۷ میلیارد تومان نیاز است تا پروژه تکمیل شود.

طالبی ادامه داد: با تکمیل خانه جوان حتی می‌توانیم سیستم اداری را به خانه جوان منتقل کنیم و ساختمان های کناری را برای مبحث خوابگاته هیئت های ورزشی اختصاص دادف چراکه ما سالن ورزشی داریم اما یک خابگاه برای میزبانی کشوری و استانی نداریم.

وی به گرمای بالای استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: بنیاد علوی تعداد ۳۳ باب زمین چمن های مصنوعی قول هایی داده است اما با تغییر موضع بنیاد علوی به سمت بهداشت، این مهم نادیده گرفته شده استف اما مردم همچنان مطالبه دارند و ما شرمنده آن ها هستیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به حقوق کارکنان اداره ورزش و جوانانف عنوان کرد: همکاران ما در خصوص رفاهیات مشکل دارند که نیازمند توجه است.

ربیعی گفت: تکمیل زورخانه بیرجند و خوسف از دیگر مطالبات مردم است، در نقاط پایین شهر و مهرشهر ما نقاط ورزشی کمی داریم و گود زورخانه بیرجند ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی از تخصیص اعتبارات فصل ۵ به استان در فروردین قدردانی کرد و گفت: نتیجه آن این شد که برای اولین بار یک سهمیه پاراالمپیک را داشته باشیم .

وی تاکید کرد: برای پایگاه قهرمانی در خصوص استعدادیابی افراد هم نیازمند اعتبار ۵ میلیاردی هستیم، توجه به این استان نتیجه می دهد و می توانیم این استان را ورزش پرور معرفی کنیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از