حالت تاریک
استاندار خراسان‌ جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت مردمی‌سازی دومین کنگره شهدای خراسان جنوبی

ضرورت مردمی‌سازی دومین کنگره شهدای خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردمی‌سازی و جذب نسل امروزی در برنامه‌های ایثار و شهادت به ویژه دومین کنگره ۲ هزار شهید استان در اولویت کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، جواد قناعت امروزدر جلسه برنامه‌ریزی ستاد اجرایی دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان اظهار کرد: شهادت به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرگ تاجرانه و حسابگر و معامله‌ای پرسود با خداوند است که سعادت ابدی را به ارمغان می‌آورد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه والای شهدا و اینکه ناظر بر تمام اعمال و رفتار و حتی نیت‌های ما هستند، گفت: شهدا به ما نیاز ندارند، بلکه ما به شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد و مکتب آنان نیاز داریم و باید وظیفه دینی، شرعی و ملی خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.

وی بیان کرد: برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید استان باید از نگاه و ساختار صرف اداری خارج شود و همه خدمت در این راستا را وظیفه دینی، ملی و شرعی خود بدانند.

قناعت بر لزوم جذب مخاطب به ویژه قشر جوان و نسل امروزی برای مشارکت و حضور در برنامه‌های کنگره شهدای استان تأکید کرد و افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد را به نسل جدید هم انتقال دهیم که الحمدالله این اتفاق افتاده و در نسل امروزی هم شاهد جوانان ایثارگر و با روحیه جهادی مانند برخی از شهدای مدافعان حرم هستیم اما باید در این زمینه بیشتر فعالیت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: انتظار است که کارگروه‌ها وکمیته‌های کنگره ملی ۲ هزار شهید استان فعال شوند بر اساس تقویم زمان‌بندی جلسات خود را برگزار و برنامه‌ها و مسائل مختلف را پیگیری کنند.

وی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها به ویژه اساتید و کارهای فاخر هنری برای برگزاری کنگره شهدای استان تأکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید در بحث پشتیبانی و هدایتگری در اجرای هرچه بهتر این کنگره شهدا فعال باشند.

 قناعت برگزاری همایش ملی نشان ارادت را نمونه‌ای از یک اقدام مردمی و اثربخش دانست و ادامه داد: مردمی‌سازی و جذب نسل امروزی در برنامه‌های ایثار و شهادت به ویژه دومین کنگره ۲ هزار شهید استان در اولویت کار قرار گیرد و با ورود به قالب‌های جدید و مخاطب‌پسند، نسل جوان را با این فرهنگ آشنا کنیم..

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و ملی باید برای برگزاری کنگره ملی شهدا بهره گرفت، افزود: باید نقاط قوت و ضعف کنگره‌های پیشین در استان و دیگر استان‌ها بررسی شود تا بتوان نتایج ماندگاری را شاهد بود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از