حالت تاریک

چهارمین دوره انتخابات مجمع جهادگران استان برگزار شد

چهارمین دوره انتخابات مجمع جهادگران استان برگزار شد

چهارمین دوره انتخابات مجمع جهادگران خراسان جنوبی روز دوشنبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، چهارمین دوره انتخابات مجمع جهادگران خراسان جنوبی روز دوشنبه ۹ بهمن ماه برگزار شد.

این انتخابات با حضور حجت الاسلام درستکار مسئول مجمع جهادگران کشور، سیدمحسن عالی مسئول دبیرخانه مجمع جهادگران کشور، مهدی هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی و مسئولین شورا‌های جهادی شهرستان‌های استان برگزار شد.

بر اساس این انتخابات، حجت الاسلام مصیب خزاعی با اکثریت آرا به عنوان مسئول مجمع جهادگران استان خراسان جنوبی به مدت ۳ سال انتخاب و جایگزین سیدمحمد حسنی شد.

محمدرضا مالدار نیز به عنوان جانشین مجمع جهادی، محمد جلالی به عنوان مسئول امور کارگروه‌های تخصصی، محمد حسینی سورند به عنوان مسئول آموزش و کیفی‌سازی، محسن طاهرپور به عنوان مسئول هیئت نظارت و بازرس مالی، علیرضا سیروس به عنوان مسئول امور مالی و مشارکت مردمی و دولتی، حسین الهیان به عنوان مسئول ارتباطات و گفتمان‌سازی این مجمع جهادی انتخاب و به عنوان هیئت رئیسه فعالیت می‌کنند.

گروه‌های جهادی که از سال ۷۹ ذیل بسیج سازندگی شکل گرفته‌اند، در راستای رسالتی که در زمینه محرومیت‌زدایی بر عهده دارند، وارد عرصه‌های مختلف، چون مطالبه‌گری، رفع آسیب‌های اجتماعی و... شده‌اند تا بتوانند در حد ممکن با الگو گرفتن از نهاد‌های انقلابی دهه اول انقلاب در حل مشکلات کشور اثر بخش باشند.

مجمع جهادگران نیز به عنوان یک بازوی توانمند و شورای مشورتی برای جهاد سازندگی محسوب می‌شود و وظیفه دارد ارتباط خود را با گروه‌های جهادی حفظ کرده و سطح روابط و تعامل آن‌ها را خصوصاً با سازمان‌ها، ادارات و نهاد‌های خدمات‌رسان سطح استان افزایش داده و مشکلات احتمالی را پیگیری و رفع نماید.

این مجمع از طریق برگزاری انتخابات و با مشارکت شورا‌های جهادی در سطح استان تشکیل شده و هیئت رئیسه آن از بین کاندیدا‌های جهادگر شرکت‌کننده در انتخابات شکل می‌پذیرد.

کارگروه‌های تخصصی در رده‌های مختلفی شامل عمران، بهداشت و سلامت، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، رسانه، جهاد تببین، دانش بنیان و... در زیرمجموعه مجمع جهت تخصصی کردن فعالیت‌های گروه‌های جهادی وجود دارد که وظیفه توانمندسازی گروه‌های جهادی را بر عهده دارند تا گروه‌های جهادی بتوانند در حوزه‌های تخصصی ورود مؤثرتری داشته باشند و اقدامات بهتری را انجام دهند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از