حالت تاریک
از امروز به میزبانی خراسان‌جنوبی آغاز شد؛

رقابت ۲۰۰ هنرمند در جشنواره موسیقی آوای کویر

رقابت ۲۰۰ هنرمند در جشنواره موسیقی آوای کویر

۲۰۰ هنرمند از استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان از امروز در مرحله نهایی جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر به میزبانی استان خراسان جنوبی با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی «آوای کویر» با محوریت موسیقی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم ذوالفقار بیتانه از امروز به میزبانی بیرجند در حال برگزاری است.

۱۴ گروه موسیقی با ۳۸۲ هنرمند در این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد ۲۰۰ هنرمند به مرحله نهایی راه یافته‌اند که پایان این رقابت‌ها از امروز به مدت سه روز ادامه دارد.

بخش آواز زیر ۱۸ سال به دلیل عدم تکمیل ظرفیت برگزار نمی‌شود. 

در بخش آواز بالای ۱۸ سال ۲۰ شرکت‌کننده داشت که ۱۱ نفر به مرحله نهایی راه یافتند؛ در بخش ساز دوتار ۱۸ نفر زیر ۱۸ سال و ۱۹ نفر بالای ۱۸ سال در مرحله پایانی رقابت می‌کنند. 

در بخش نوازندگی ساز سرنا (دونوازی و تک نوازی) ۱۴ نفر شرکت کردند که پنج نفر تایید شدند اما این بخش نیز به دلیل به حد نصاب نرسیدن برگزار نخواهد شد.

در بخش نوازندگی سازهای کوبه‌ای (دهل و دهلک و سایر) ۱۵ نفر شرکت داشتند که در این بخش ۹ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند. در بخش آموزش دوتار نیز ۲۳۷ نفر مشارکت دارند.

بخش رقابتی جشنواره موسیقی مقامی آوای کویر از ۲۴ تا ۲۶ شهریور در محل اردوگاه یادگاران امام (ره) بهلگرد با حضور داوران ملی برگزار می‌شود که حضور و بازدید برای علاقه‌مندان به موسیقی آزاد است.

قابل ذکر است؛ اولین جشنواره موسیقی با عنوان جشنواره موسیقی نواحی شرق روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ با حضور استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان در سالن علامه فرزان بیرجند برگزار شد.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از