حالت تاریک

آغاز سه روز اعتکاف در ۳۰۵ مسجد خراسان‌جنوبی

آغاز سه روز اعتکاف در ۳۰۵ مسجد خراسان‌جنوبی

همزمان با روز ۱۳ ماه رجب آیین معنوی اعتکاف با حضور معتکفان و روزه‌داران از پیش از زمان سحرگاه در ۳۰۵ مسجد خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، امروز ۵ بهمن ماه، مصادف با  ۱۳رجب است؛ ماه رجب، ماه بارش خیر و برکت خداوند متعال بر سفره‌ دل‌های بندگان است. ماهی که هر ثانیه‌ی آن پر از فرصت‌ است که با اعمالی می‌توان از کنارشان با دست پر عبور کرد.

مراسم اعتکاف رجبیه در روزهای ایام البیض و مصادف با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب برگزار می‌شود. بندگان مومن با اعتکاف سه روزه در مساجد و روزه‌داری به دور از تعلقات مادی و دنیوی با چشمانی اشکبار خاضعانه به عبادت و شب زنده‌داری می‌پردازند، لحظه‌های ناب استجابت در خانه خدا سعادتی است، که نصیب معتکفان می‌شود.

رسول اکرم (ص) در مورد فضائل این ایام می‌فرماید: هر کس یک روز ایام البیض را به منظور کسب عنایت الهی و به نیت قرب خدا اعتکاف کند، خداوند بین او و آتش سه خندق ایجاد می‌کند که فاصله هر یک تا دیگری بیش از مسافت بین زمین و آسمان است» و در جای دیگر می‌فرماید: «المعتکف یعکف الذنوب»؛ معتکف با اعتکافش گناهان را حبس می‌کند.

طبق گزارش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی آئین معنوی اعتکاف هم همزمان با سحرگاه ۱۳ ماه رجب در ۳۰۵ مسجد استان با حضور معتکفان آغاز شده است.

دبیر ستاد اعتکاف خراسان جنوبی در این خصوص گفت: با استقبال بیش از ۱۹ هزار نفر مراسم معنوی اعتکاف از بامداد پنجشنبه در مساجد استان آغاز شده است.

حجت الاسلام حسن صفری ادامه داد: از این تعداد ۸ هزار و ۹۲۳ نفر خواهران و ۲ هزار و ۳۴۲ نفر از معتکفان برادران هستند.

وی بیان کرد: نام‌نویسی معتکفان خراسان جنوبی برای شرکت در مراسم اعتکاف امسال ۶۴.۵ درصد افزایش یافته است.

دبیر ستاد اعتکاف خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال تعدادی از مساجد ویژه برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی مهیا شده است، افزود: امسال ۴ هزار و ۷۱ دختر و ۳ هزار و ۵ پسر برای شرکت در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی نام نویسی کردند.

حجت الاسلام صفری عنوان کرد: همچنین ۷ هزار و ۷۶ دانشجوی دختر برای شرکت در اعتکاف دانشجویی نام‌نویسی کردند.

وی همچنین از آماده‌سازی سه پایگاه اعتکاف مادر و فرزندی برای نخستین‌بار در استان خبر داد و گفت: در این پایگاه‌ها ۴۷۰ مادر برای حضور در اعتکاف نام‌نویسی کردند که بیش از ۴۰۰ کودک زیر چهارسال نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از