حالت تاریک
به همت دولت سیزدهم انجام شد؛

آغاز گاز پایدار خراسان‌جنوبی با افتتاح خط دشتک‌نهبندان

آغاز گاز پایدار خراسان‌جنوبی با افتتاح خط دشتک‌نهبندان

به همت دولت سیزدهم خط لوله گاز دوراهی دشتک_نهبندان به سرانجام رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مراسم افتتاح خط لوله گاز دشتک _ زابل به صورت رسمی با حصور مدیرعامل شرکت گاز ایران، استاندار خراسان جنوبی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع)،نماینده مردم نهبندان و سربیشه و جمعی از مسولان استانی و محلی آغاز شد.

اتصال به خطوط هفتم و یازدهم سراسری گاز از جمله راهبردهای اساسی برای بهره‌مندی خراسان جنوبی به سوخت پایدار به حساب می‌آید که پیگیری‌ها برای عملیاتی شدن با توجه به‌دستور رئیس‌ جمهور شهید در سفر به خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت و پیگیری‌ها و رایزنی‌ها نیز نتیجه داد و ابتدای تیر ماه سال گذشته عملیات اجرایی خط انتقال گاز دشتک - نهبندان با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار خراسان جنوبی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و دیگر مسؤولان استانی و محلی آغاز شد.

فاز اول این پروژه با اجرای ۱۷۸ کیلومتر خط انتقال ۳۶ اینچ در ادامه خط لوله زاهدان - زابل گاز را به نهبندان می‌رساند و فاز دوم آن با اجرای ۱۲۶ کیلومتر موجب اتصال این خط به سربیشه خواهد شد.

اجرای این خط نقش موثری در افزایش پایداری شبکه گازرسانی در استان‌های شرقی و شمال شرق در شرایط خاص دارد و با اجرای آن، شبکه گاز خراسان جنوبی از طریق سیستان‌و‌بلوچستان به شبکه گازرسانی جنوب کشور متصل می‌شود، این خط سبب تکمیل رینگ شبکه گاز در شرق کشور نیز می‌شود.

 

این خبر تکمیل می شود..

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از