حالت تاریک

۶۸درصد مصوبات کارگروه تسهیل در خراسان‌جنوبی اجرایی شد

۶۸درصد مصوبات کارگروه تسهیل در خراسان‌جنوبی اجرایی شد

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۶۸ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانه تولید با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان اجرایی شده و 23 درصد مصوبات هم در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، احمد آریافر امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در سال گذشته با برگزاری ۲۰۲ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات ۴۰۷ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی استان شامل واحدهای صنعتی و معدنی‌، کشاورزی، گردشگری و اصناف تولیدی در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است که در جهت رفع موانع، ۹۹۶ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

وی ادامه داد: از مجموع مصوبات کارگروه ستاد تسهیل ۴۱۳ مصوبه در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ۴۴۷ مصوبه در حوزه کشاورزی، ۹۴ مصوبه در حوزه گردشگری، ۴۲ مصوبه در حوزه منطقه ویژه اقتصادی و مارد متفرقه بوده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد:  تا کنون ۶۸۰ مصوبه معادل ۶۸ درصد مصوبات با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان اجرایی شده و 234 مصوبه (23 درصد) در دست اقدام است.

آریافر افزود: همچنین ۸۲ مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سال گذشته هنوز استان اجرایی نشده که ۶۰ مصوبه به دلیل عدم پیگیری خود متقاضی و ۲۲ مصوبه به دلیل موانع قانونی اجرا نشده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: بیشترین مصوبات کارگروه تسهیل سال قبل به ترتیب در زمینه بانک ها، زیرساخت و انرژی، صدور مجوز ها، مالیات و بیمه‌ای بوده است.

به گفته وی؛  ستاد تسهیل  و رفع موانه تولید استان سال گذشته در ۶ شهرستان استان برگزار شده است، عنوان کرد: استان خراسان جنوبی از نظر تعداد جلسات رتبه چهارم و از نظر تعداد مصوبات رتبه پنجم کشوری را کسب کرده است.

آریافر در پایان گفت: نبود ساختار دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ارجاع مصوبات قابل تسهیل‌گیری و رفع در دستگاه‌ها به ستاد،  زمان‌بر شدن برخی مصوبات، وجود ساختارهای موازی و مشابه در ساختار قوای سه گانه، دستگاه اجرایی، قضایی و حاکمیتی از جمله آسیب‌های اقدامات و عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان است.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از