حالت تاریک
معاون استاندار خراسان‌ جنوبی خبر داد:

اختصاص سه هزار میلیاردریال به پروژه‌های فرهنگی استان

اختصاص سه هزار میلیاردریال به پروژه‌های فرهنگی استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی در استان اختصاص یافته است.

به گزارش خاورستان، سید محمدرضا طالبی شامگاه یکشنبه در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی هنرستان هنرهای زیبا و جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور که با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اظهار کرد: وسعت و پراکندگی استان باعث افزایش هزینه‌ها شده در صورتی که منابع انسانی و مالی معدود و محدود بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: زیرساخت‌های استان هم ضعیف بوده و آن طور که نیاز است از گذشته کار نشده اما استان خراسان جنوبی دارای جامعه ولایی و دینمدار است و در انتخابات بالاترین درصد مشارکت و حضور را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته برنامه‌های فرهنگی متنوع را برای خراسان جنوبی اجرایی کردیم که موجب شد استان درگیری زیادی با مباحث اغتشاشات نداشته باشد لذا در موضوعات نشاط اجتماعی توانستیم به اغناسازی برسیم.

طالبی افزود: برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر، یادواره شهدای هنرمند و هفته فرهنگی در سال جاری نیز باعث تقویت امید و نشاط در جامعه و بین جوانان می‌شود پس در قالب این برنامه ها باید جهاد تبیین را هم دنبال کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پای کار برنامه‌های فرهنگی استان باشد خراسان جنوبی تبدیل به فرهنگستان خواهد شد.

وی افزود: بهترین راهکار برای مدیریت تبلیغات سوء دشمن در راستای ناامید کردن مردم، اقدامات فرهنگی هدفمند و هوشمند است.

طالبی عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده در برنامه های فرهنگی بحث اعتبارات است اما با همپوشانی دستگاه‌های اجرایی توانستیم این برنامه ها را مدیریت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در جنگ ترکیبی که تمام کشور به آن مبتلا شده دشمن به دنبال ترویج فرهنگ مبتذل غربی است که دامنگیر استان خراسان جنوبی نیز شده است.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از