حالت تاریک
امام جمعه اسدیه:

اربعین چهره اسلام را به جهان مخابره می‌کند

اربعین چهره اسلام را به جهان مخابره می‌کند

امام جمعه اسدیه گفت: چهره‌ای که اربعین از اسلام شیعی به دنیا مخابره می‌کند، چهره‌ای واقعی و یک چهره متحد، مهربانانه و از خودگذشتگی و حاکی از چهره رحمانی اسلام است.

حجت‌الاسلام مصیب خزائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، گفت: بزودی راهپیمایی اربعین میلیونی را در پیش داریم که آزادگان تمام دنیا برای ادامه دادن مسیر حق و حقیقت در این راهپیمایی اجتماع می‌کنند.

وی با بیان اینکه چون امام حسین علیه‌السلام مصباح الهدی و سفینة النجاة است، مانند یک مغناطیس مردم را به سمت خودش جذب می‌کند، گفت: تاکنون هم فریب‌ها، حیله‌ها، نیرنگ‌ها و فتنه‌های دشمنان نتوانسته است مسیر امام حسین علیه‌السلام را خاموش کند که از‌جمله این فتنه‌ها، فتنه خود یزید و ابن زیاد و عمر سعد و بعد‌ها متوکل‌ها، هارون‌ها، حمله وهابیت، حمله صدام حسین به کربلا و... هیچ‌کدام نتوانست کربلا را از بین ببرد و مسیر حق و حقیقت را عوض کند.

امام جمعه اسدیه بیان کرد: خوشبختانه روز‌به‌روز مردم گرایش بیشتری به این مسیر پیدا کردند و در‌حالی‌که در آن سال‌ها و دوران خفقان و ظلم و جور، حتی دست و پای زائران اربعین حسینی هم قطع می‌شد، اما امروز به برکت خون شهید سلیمانی‌ها، حججی‌ها و مدافعین حرم و همچنین فتاوای مراجع عظام تقلید از‌جمله آیت‌الله سیستانی و مقام معظم رهبری برای ایستادگی و جهاد در برابر داعش، امنیتی به ارمغان آمده که نتیجه آن حضور میلیونی مردم در کربلاست.  

خرائی با اشاره به شکست چهره اسلام داعشی و انگلیسی در ایام اربعین، عنوان کرد: چهره‌ای که اربعین از اسلام شیعی به دنیا مخابره می‌کند، یک چهره متحد، مهربانانه و از خودگذشتگی است که حتی بچه‌های کوچک عراقی را هم وارد میدان کرده تا با توزیع آب و بستنی، از زائران حسینی پذیرایی کنند. در این بین هر کسی از هر جای عراق و دنیا، برای بذل و بخش، خدمت و اطعام زائران می‌آید که این حاکی از چهره رحمانی اسلام است.

وی افزود: این در حالی است که داعشی‌ها سال‌ها داشتند از اسلام تکفیری، انگلیسی و آمریکایی که به‌هیچ‌عنوان مهر و محبت و رافت در دل آنها نبود و فقط سربریدن بلد بود و آمده بود تا اسلام را بدنام کند، تبلیغ می‌کردند. اما چون فتوای جهاد شیعه و سنی ندارد و در هر کجا می‌توان از مظلوم دفاع کرد و همچنین این تعبیر آیت‌الله سیستانی که " اهل سنت جان ما هستند" و این فتوای مقام معظم رهبری که " توهین به مقدسات اهل سنت حرام شرعی است" باعث شده تا اسلام ناب محمدی با چهره‌ای از خودگذشته و مهربان و متحد در جهان معرفی شود.

خزائی ادامه داد: در ایام اربعین و با توجه به گسترش فضای مجازی، تمام حق و حقیقت و مسیر اربعین و کربلا در فضای مجازی خودنمایی می‌کند و قطعا روز‌به‌روز یاران مسیر اربعین بیشتر تعداد افراد بیشتری بر کشتی سفینة النجاة امام حسین علیه‌السلام سوار می‌شوند.

وی یادآور شد: به اعتبار روایات، کشتی امام حسین علیه‌السلام هم گسترده‌تر است و هم سریع‌تر به نتیجه می‌رساند و قطعا هر کسی از هر مکتب و دینی باشد و وارد این کشتی شود، به سلامت و در ساحل نجات و آرامش و بهشت، به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

امام جمعه اسدیه ادامه داد: اقوام ایرانی هم مثل مردم عراق؛ با اهدای نذوراتی، اربعین را گرامی می‌دارند چرا که این موضوع جزو روایات و از نشانه‌های انسان مومن است.  در شهرستان درمیان هم مردم شهر و روستا‌های مختلف نذوراتی برای اطعام حسینی اهدا می‌کنند که چندسالی است که گوسفند ذبح و برای طبخ و اطعام به موکب‌های عراق ارسال می‌شود.


انتهای پیام/٧ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از