حالت تاریک

از‌سرایت آتش به‌سایر واحدهای‌تولیدی‌در‌منطقه ویژه اقتصادی‌جلوگیری شد

از‌سرایت آتش به‌سایر واحدهای‌تولیدی‌در‌منطقه ویژه اقتصادی‌جلوگیری شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با هشدار های داده شده، از سرایت آتش به سایر واحدهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی« خاورستان»،علیرضا عباس‌زاده یکشنبه شب در گفت و گو با بخش خبری ساعت ۲۳ صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی اظهار کرد: ساعت ٨:۴۵ صبح امروز آتش سوزی در واحد تولید هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند رخ داد و تاکنون حریق ادامه دارد.


 وی افزود: در ساعات اولیه حادثه نیروهای امدادی به محل اعزام شده و جلسات مدیریت بحران تشکیل شد و با نیروهای HSE مشورت صورت گرفت.


معاون استاندار با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی و انسانی نداشته، اظهار کرد: ۲۲ مخزن در این مجموعه قرار داشته که ۱۸ مخزن حاوی مواد سوختی بوده و این مخازن دچار حریق شده است.


عباس‌زاده خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵ مخزن حاوی میعانات منفجر شده و ۳ مخزن دیگر هم در حال سوختن است.


به گفته وی؛ بر اساس گزارش های ارائه شده این ۱۸ مخزن، ۴.۵ میلیون لیتر فرآورده داشته است.


معاون استاندار با ذکر این نکته که در حال حاضر تمام نیروهای امدادی و انتظامی در محل حادثه حضور دارند و تدبیر لازم اندیشیده شده‌، خاطرنشان کرد: حجم آتش در این حادثه گسترده بود اما براساس نظر کارشناسان و ماهیت سوخت قابل اشتعال در منطقه، تشخیص داده شد که مدیریت حادثه به همین نحوی که انجام گرفت، باشد.


وی تأکید کرد: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، هیچ مشکلی برای افراد ناشی از سوختن میعانات رخ نخواهد داد و دود ناشی از آن ضرری برای تنفس ندارد، پس مردم نگران نباشند.


معاون استاندار با اشاره به اینکه امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شد بتوانیم تا چند ساعت آینده، پایان حریق را اعلام کنیم، گفت: نمی‌توان به طور قطعی و کارشناسی علت حادثه را بیان کرد اما تیم‌های ارزیاب در حال بررسی شرایط هستند.
عباس‌زاده با بیان اینکه پس از تشخیص علت حادثه برآورد خسارت انجام می‌شود، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود بیش از ۷۰۰ - ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به این واحد وارد شده باشد.


وی گفت: ۱۲۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار بوده اند که هماهنگی برای استفاده آنها از بیمه بیکاری، انجام شده است.


معاون استاندار با بیان اینکه باید از این بحران‌ها درس بگیریم که استاندارد سازی امکانات و تجهیزات امدادی و تمهیدات لازم برای شرایط بحران و ایمنی واحدهای تولیدی اندیشیده شود، بیان کرد: در این حادثه تمام نیروهای امدادی و انتظامی به موقع وارد عمل شدند و با گرفتن تصمیمات خوب حادثه را مدیریت کردند که باعث شد که تلفات انسانی نداشته باشیم.


عباس زاده افزود: ایمنی و استاندارد سازی واحدهای تولیدی استان باید مدنظر قرار گیرد تا از این پس شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از