حالت تاریک

خراسان‌جنوبی در سوگ‌مولا علی(ع) غرق ماتم شد

خراسان‌جنوبی در سوگ‌مولا علی(ع) غرق ماتم شد

خراسان جنوبی همزمان با ۲۱ رمضان سالروز شهادت مظلومانه نخستین پیشوای شیعیان جهان مولی الموحدین حضرت علی(ع) یکپارچه غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، مردم استان خراسان جنوبی از شب گذشته همزمان با دومین شب از لیالی قدر بر سر و سینه زنان در مراسم سوگواری شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) شرکت کردند و امروز نیز هیات‌های مذهبی با برگزاری آیین‌های عزاداری و سینه‌زنی به سوگ نشستند.

همچنین هیات‌های مذهبی شهرها و روستاها امروز دوشنبه راه‌اندازی دستجات زنجیرزنی برای عزاداری شهادت مظلومانه حضرت علی (ع) را برنامه‌ریزی کردند که در بیرجند این مراسم با عنوان «زنجیر ارادت» از ساعت ۱۵:۳۰ در محل مسجد جامع پایین شهر آغاز می‌شود و به سمت هیئت فاطمیه ادامه می‌یابد.

ویژه برنامه «به عشق پدر» و اجتماع بزرگ عزاداران و عشاق امیرالمومنین(ع) امروز ساعت ۱۶ بعدازظهر در محل پارک توحید بیرجند برگزار می‌شود.

مردم روزه‌دار مناطق مختلف این استان با سیاهپوش کردن سر در مغازه‌ها و منازل، نصب پارچه نوشته در نقاط مختلف و شرکت در مجالس سوگواری، عشق و ارادت خود را نسبت به خاندان گرامی اهل بیت(ع) ابراز می‌کنند.

امام علی (ع) در سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری با توطئه خوارج و به دست ابن ملجم مرادی در حال نماز ضربت خورد و در شب بیست و یکم ماه رمضان به شهادت رسید.

 

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از